وی با بیان اینکه به دلیل التهاب های بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها در بازار، با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری نهادهای نظارتی سازوکار جدیدی برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: همانطور که سرپرست محترم وزارت صمت نیز اعلام کردند، فروش فوق العاده جایگزین فروش فوری شرکتهای خودروساز شده است.
باقری «شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزیع» را محور اصلی طرح جدید فروش خودرو در گروه سایپا اعلام کرد و افزود: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل گروه، ما در سازمان فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به سمت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحی طرح جدید فروش فوقالعاده خودرو، محدودیتهای جدیدی نیز در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم در نتیجه این اقدامات، نقش واسطهها در بازار به کمترین حد ممکن کاهش یابد و خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.
قائم مقام مدیرعامل سایپا در پایان به برخی اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان برای اعلام و اعمال قیمتهای جدید خودرو نیز اشاره کرد و گفت: اینکه گفته میشود خودروسازان برای تحویل خودرو منتظر اعلام قیمتهای جدید محصولات هستند، اظهارنظر نادرستی است، زیرا بخش عمدهای از خودروهای تحویلی، از تعهدات معوق سایپا هستند و در صورت اعلام قیمتهای جدید نیز با قیمت قبل، تحویل مشتریان خواهند شد. از سوی دیگر هزینههای انبارداری و نگهداری از خودروها بیشتر از عددی است که فرمول شورای رقابت به قیمتها اضافه میکند!
منبع: سایپانیوز
مطالب مرتبط