به گزارش اقتصادنامه، صالحی معاون خرید با اشاره به این که در سال جهش تولید و افزایش راندمان تولید را در ذوب آهن اصفهان خواهیم داشت،گفت: دشمنان با ایجاد تحریم ها و قصد دارند تا به اقتصاد این مرز و بوم ضربه بزنند و این وظیفه ما است تا مانند دفاع مقدس همه در کنار هم نیات دشمنان را نقش بر آب کنیم.
وی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را توسعه زیر ساخت های حمل و نقل دانست و یاد آور شد: اصلی ترین و مهم ترین زیر ساخت حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است که جای توسعه بسیار زیادی در ایران دارد و به همت ذوب آهن اصفهان و تولید ریل ملی امید است هر چه بیشتر حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند و این پتانسیل در شرق کشور با توجه به ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های با ظرفیت بالا بیشتر است و ضرورتا بایستی اتصال ریلی شرق به مرکز به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.
معاون خرید، گفت: ذوب آهن اصفهان با ایجاد زیر ساخت های لازم جهت حمل ریلی و همفکری با مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را معطوف به حمل ریلی می نماید و از سال 84 با خصوصی سازی حمل و نقل ریلی و واگذاری تامین واگن ها توسط شرکت های ریلی ذوب آهن اصفهان با 3 شرکت عملیات حمل ریلی را آغاز کرده و در حال حاضر با 6 شرکت دیگر نیز در حال فعالیت است.
وی با اشاره به این که سهم حمل ریلی در سال 98 حدود 75 درصد و سهم جاده ای حدود 25 درصد کل حمل ذوب آهن اصفهان می باشد، افزود: با تعاملات و هماهنگی انجام شده با راه آهن امید آن می رفت که حمل ریلی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد که عملکرد تا اواسط خرداد تایید کننده این مطلب بود ولی پس از آن به دلیل پاره ای از مشکلات افت داشت که امید است این امر به زودی مرتفع گردد.
صالحی به بهره برداری از کوره بلند شماره یک از اواسط مهرماه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی و بارگیری کوره بلند شماره یک امید است حمل نقل ریلی همکاری بیشتری برای تامین مواد اولیه شرکت داشته باشد تا تولید در ذوب آهن نیز افزایش یابد. وی شرکت های حمل و نقل ریلی و ذوب آهن اصفهان را در یک تیم و کنار هم دانست و خاطر نشان ساخت: شرکت های حمل ونقل ریلی به عنوان گروه پشتیبانی کننده مجموعه ذوب آهن اصفهان هستند و در کنار هم به تولید که هدف اصلی است می پردازند.
صادق تخمه چیان مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به گزارشات ذوب آهن اصفهان عملکرد 97 نسبت به سال 98 بهتر شده است و با اقدامات انجام شده از سوی راه آهن توسعه روابط بین دو مجموعه از لحاظ کمی و کیفی بیشتر خواهد شد. وی سهم صادرات فولاد را 25 درصد کل صادرات کشور دانست و افزود: بهبود شرایط تولید فولاد وظیفه هر ارگان و سازمانی است و ما نیز در این راستا اقدام خواهیم کرد.
تخمه چیان به تناژ بیشتر حمل ریلی نسبت به حمل جاده ای اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به افق 55 میلیون تن تولید فولاد باید با هم مشکلات را حل نماییم و کارکنان راه آهن آماده همکاری با این مجموعه عظیم صنعتی هستند.
مجید تقی یار رییس کمیسیون معاملات گفت: با همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ریل ملی در سال رونق تولید عرضه شد و این خود نقطه امیدی برای توسعه حمل و نقل ریلی است و استفاده بهینه از پتانسیل موجود می باشد. وی خاطر نشان ساخت: با حمایت و کنار زدن مشکلات می توانیم با قدرت بیشتری وظیفه اصلی خود که همان تولید است را انجام دهیم.
مطالب مرتبط