به گزارش خودرونامه بدهی خودروسازان به قطعهسازها سال هاست به عنوان چالشی بزرگ گریبان هر دو گروه را گرفته و با تحت تاثیر قرار دادن تولید و کیفیت، منافع مشتریان را نیز به خطر انداخته است.
داستان از این قرار است که خودروسازان بزرگ کشور مطالبات شرکتهای قطعهساز را در موعد مقرر نمیپردازند و این موضوع همواره مورد گله و شکایت قطعهسازان بوده و هست.
بنابر آخرین آماری که قطعه سازان ارائه دادهاند، طلب آنها از خودروسازها به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.
در این مورد، با محمدرضا نجفیمنش رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفتوگو کردهایم. وی معتقد است ریشه مطالبات معوق قطعهسازان در رفتارهای پوپولیستی دولت و سیاست نرخگذاری دستوری خودروهای داخلی قرار دارد.
همچنین حسن کریمیسنجری نیز بر این باور است که تا دولت دست از سر قیمت خودروهای داخلی برندارد، ضمن در زبان بودن خودروسازان، داستان مطالبات معوق قطعهسازان هم ادامه خواهد داشت.
وی این را هم میگوید که تبعات نرخگذاری دستوری و مطالبات معوق، گریبان مشتریان را نیز در حوزه های کمی و کیفی گرفته است.
مطالب مرتبط