به گزارش اقتصادنامه، گروه صنعتی ایران خودرو به انتقادات مطرح شده درخصوص طرح اخیر فروش هایما S۷ پلاس پاسخ داد.
در اطلاعیه منتشر شده توسط این خودروساز، ضمن اشاره به سطح قیمتی این محصول، عنوان شده به دلیل کندی روند ثبت نام مردادماه که به صورت قرعه کشی صورت گرفت، بسیاری از برنامه های تامین و تولید محصول دچار چالش شد و تبعات آن به دلیل کاهش عرضه، به بازار نیز منتقل شد. لذا ایران خودرو به منظور ایجاد شرایط برای تکمیل ظرفیت فروش، براساس مجوز نهادهای ذیربط، طرح فروش بدون قرعه کشی را برای این محصول به اجرا گذاشته است. در ثبت نام مردادماه هایما S ۷ پلاس که با قرعه کشی صورت گرفت، تنها ۹ درصد از منتخبان در دو مرحله، شامل ۱۷ درصد از ظرفیت قابل عرضه خودرو تکمیل وجه کرده اند که نشان از غیرموثر بودن قرعهکشی برای این محصول است، این در حالی است که در روش بدون قرعه کشی، ظرفیت فروش ظرف یک ساعت و نیم زمان تکمیل شده و مشتریان نسبت به واریز وجه اقدام کرده اند. در فروش با قرعه کشی هایما، ۲۴۰ هزار نفر، برای ظرفیت ۷۰۰ دستگاه خودرو ثبت نام اولیه انجام داده بودند که صرفا ۱۲۴ نفر از ۱۴۰۰ نفر برنده اصلی و ذخیره به عنوان مشتری واقعی اقدام به واریز وجه کردند.
با اجرای روش بدون قرعه کشی، زمینه واسطه گری و فروش امتیاز خودرو توسط برندگان که پس از برنده شدن به دنبال مشتری برای تکمیل وجه هستند نیز از میان رفته و خودرو به دست مشتری واقعی می رسد.
در این اطلاعیه به زمان اجرای بخش نامه نیز اشاره و عنوان شده، در طرح فروش روز گذشته هایما S۷پلاس در لحظات ابتدایی، چند ده هزار نفر به سامانه فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مراجعه کردند.
در این طرح، از بین چند ده هزار نفر، هزار نفر براساس ظرفیت اختصاص یافته، با ورود به درگاه اینترنتی نسبت به طی مراحل ثبت نام اقدام کردهاند، اما برخی از آنها با ورود به درگاه پرداخت مبلغ خودرو، از خرید انصراف داده و از سایت فروش ایران خودرو خارج شدهاند و به این ترتیب، فرآیند ثبت نام و تکمیل ظرفیت در این طرح، به مرور با ورود متقاضیان انجام شده و به مدت یک ساعت و نیم و تا تکمیل وجه آخرین خودرو به طول انجامیده است.
این اطلاعیه ضمن تاکید بر بینقص بودن عملکرد سایت فروش ایرانخودرو بر اساس دادههای ثبت شده و قابل ارزیابی، اضافه کرده در صورت تمدید مجوز این طرح فروش، امکان ثبت نام متقاضیان بیشتری فراهم خواهد شد.
مطالب مرتبط