به گزارش اقتصادنامه، وی افزود: تاکنون حدود ۶۰ درصد اهداف داخلی سازی قطعات محقق شده است. هدف کاهش ارزبری میزهای یک تا پنج ساخت داخل، برای داخلی سازی ۱۴۹ قطعه، سالانه ۲۰۴ میلیون یورو پیش بینی شده است.
مقیمی، پیشرانهای اصلی آینده صنعت خودرو را کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی، افزایش راحتی و افزایش زیبایی و همچنین سبک سازی خودرو برشمرد و گفت: تحقق سبک سازی در گرو استفاده از ورق های سبک تر، تحقق ایمنی در گرو استفاده از ورق های مقاوم تر و در برخی از بخش ها، نیازمند استفاده از قطعات پلیمری و... است.
وی، در این باره به داخلی سازی ورق های محصول تارا اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از ورق های مورد نیاز خودروی تارا که جدیدترین محصول ایران خودرو است، داخلی سازی شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از چالشهای حال حاضر صنعت خودرو را، تامین قطعات الکترونیکی دانست و عنوان کرد: ضروری است در حوزه داخلی سازی مواد اولیه برق و الکترونیک، فعالیت های لازم توسط نهاد و یا سازمانهای مسوول با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۸۷ قطعه به تولید انبوه رسیده، گفت: ۵۳ قطعه تا پایان سال به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی اظهار امیدواری کرد، با همت قطعه سازان، اهداف میزهای داخلی سازی هرچه بهتر و بیشتر محقق شود و صنعت خودروی کشور در ادبیات و اقتصاد دنیا، نقش سازنده و بزرگی را ایفا کند.
گفتنی است در انتهای این مراسم که با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون صنایع وزارت صمت، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برگزار شد، ۱۴ قرارداد میان شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) و قطعه سازان به امضا رسید که چهار قرارداد در حوزه خودکفایی قطعات خودروهای تجاری و تامین قطعات خودروهای دیزلی بود. در میزهای یک تا پنج خودکفایی تاکنون بیش از ۶۹.۴ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده است.
مطالب مرتبط