• گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:40653
  • زمان انتشار:دوشنبه 29 فروردين 1401-15:55
  • کاربر:
معاون پذیرش فرابورس ایران خبر داد

به گفته معاون پذیرش فرابورس ایران بر اساس مصوبه هیات پذیرش فرابورس، ۱۰۰ درصد از مالکیت علامت تجاری تبرک متعلق به گروه کارخانجات صنعتی تبرک، به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از طریق بازار دارایی فکری فرابورس ایران به شرکت نوش پونه مشهد واگذار و این معامله در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ قطعی شد.
انجام بزرگ‌ترین معامله بازار دارایی فکری در فرابورس

معامله ۱۰۰ درصد از مالکیت علامت تجاری تبرک به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در بازار دارایی فکری فرابورس به ثبت رسید.


حجت اسماعیل‌زاده معاون پذیرش فرابورس ایران از ثبت باارزش‌ترین معامله در بازار دارایی فکری از تاریخ راه‌اندازی این بازار در معاملات ۲۷ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: با معامله ۱۰۰ درصد از مالکیت علامت تجاری تبرک، نخستین معامله بازار دارایی فکری در سال ۱۴۰۱ انجام شد.


به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، اسماعیل‌زاده با اشاره به عملکرد بازار دارایی فکری از زمان راه‌اندازی این بازار در سال ۱۳۹۳ عنوان کرد: تاکنون ۱۵ دارایی فکری شامل ۹ اختراع، دو طرح صنعتی و چهار علامت تجاری به ارزش ۱۷۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در بازار دارایی فکری فرابورس ایران معامله ‌شده است.


معاون پذیرش فرابورس با تشریح چگونگی انجام معامله علامت تجاری تبرک در بازار دارایی فکری اظهار کرد: مطابق با مصوبه هیات پذیرش فرابورس ایران، پذیرش شرکت نوش پونه مشهد در بازار دوم فرابورس مشروط به انتقال مالکیت برند تبرک در طبقات مرتبط با موضوع فعالیت آن شرکت بود.


به گفته او بر اساس مصوبه هیات پذیرش فرابورس، ۱۰۰ درصد از مالکیت علامت تجاری تبرک متعلق به گروه کارخانجات صنعتی تبرک، به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از طریق بازار دارایی فکری فرابورس ایران به شرکت نوش پونه مشهد واگذار و این معامله در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ قطعی شد.


اسماعیل زاده با بیان اینکه «علائم تجاری» در کنوانسیون پاریس و با توجه به شباهت‌ها و خصوصیات مشترکی که بین کالاها و خدمات وجود دارد، در طبقات مختلف دسته‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: علائم تجاری بسته به حوزه فعالیت برند، در ۴۵ طبقه تقسیم‌بندی می‌شوند و انتقال مالکیت ۱۰۰ درصدی علامت تجاری تبرک به‌عنوان باارزش‌ترین معامله این بازار در طبقات ۲۸، ۲۹ و ۳۰ طبقه‌بندی بین‌المللی علائم تجاری صورت گرفته است.


لازم به ذکر است بازار دارایی فکری فرابورس، اهداف منحصربه‌فردی دارد که مهم‌ترین آن‌ها حمایت از دارندگان دانش فنی و امتیاز ثبت اختراعات به ‌منظور ارزش‌گذاری دارایی معنوی و همچنین تخفیف ریسک‌‌های قیمتی مربوط به اوراق بهادار مبتنی بر مالکیت معنوی است.

علاوه بر این آسان‌کردن انتقال تکنولوژی، تسهیل قیمت‌گذاری منطقی اوراق مالکیت معنوی بر مبنای قیمت یک بازار رقابتی و نیز ارتقای شاخص ثبت اختراعات کشور در مراجع بین‌المللی به ‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه علم و فناوری، در زمره دیگر اهداف راه‌اندازی این بازار تعریف شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0