رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامهداد: مدیران شرکتهای منتخب از چهارم تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای کلن و هامبورگ حضور خواهند داشت و در این مدت با حضور در نشستهای B۲B با شرکتهای آلمانی تلاش میکنند تا زمینههای لازم را برای صادرات به کشور آلمان فراهم کنند.
وی گفت: علاوه بر نشستهای B۲B، برنامههای آموزشی، بازدید از شرکتهای آلمانی، نمایشگاهها و زیرساختهای مرتبط با تجارت در برنامه گروه اعزامی گنجانده شده است.
در این برنامه مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی و صادراتی فعال در حوزههای مورد تاکید شامل: گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات، قطعات خودرو، محصولات پتروشیمی، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و دانشبنیان و همچنین شرکتهای فعال در حوزه دارو و مواد غذایی حضور دارند.
شرکتهای حاضر در این رویداد از بین ۱۰۰ شرکتی که طی فراخوان سازمان توسعه تجارت ایران در آبان ماه سال گذشته درخواست حضور در این رویداد را کرده بودند، در سه مرحله مصاحبه تخصصی انتخاب شدهاند.
شرکتهای ایرانی اعزام شده در طول حضور ۲۰ روزه خود در آلمان آموزشهایی نیز در خصوص چگونگی تنظیم قراردادهای تجاری، مدیریت تغییر و نوآوری، کسب و کارهای دیجیتالی و مدیریت پروژه خواهند داشت.
در برنامه فوق بازدید از شرکتهای مهم کشور آلمان از جمله برندهای مطرح خودروسازی نیز گنجانده شده است.
شایان ذکر است که این برنامه به عنوان یکی از اقدامات عملی مربوط به پروژه همکاریهای سازمان توسعه تجارت ایران با مرکز بینالمللی تجارت قرار است مجددا برای گروه دیگری از شرکتهای صادراتی به کشور آلمان و ایتالیا در ماههای پیش رو اجرا شود.
سازمان توسعه تجارت ایران همکاری عملی خود را با مرکز بینالمللی تجارت ITC از سال ۱۳۹۸ و در قالب «پروژه کمکهای فنی در حوزه تجارت» آغاز کرد که تدوین راهبرد ملی صادرات ایران یکی از اساسیترین فعالیتهای این پروژه در گامهای نخست به شمار میرود.