به گزارش اقتصادنامه، در نشستی که با معاونان کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا برگزار شد، گزارشی درخصوص برنامه های راهبردی و جامع تحول محصولات و خدمات دو خودروساز ارایه و زمینه های همکاری های مشترک دو جانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
بر این اساس، تیم های کاری مشترکی در هشت محور با حضور نمایندگانی از دو خودروساز تشکیل شده و به صورت هفتگی و مستمر، در خصوص سرفصل های هریک از کارگروه ها، برنامه ها و اقدامات مدنظر ارایه میشود و نشستهای مشترک با جدیت دنبال خواهد شد.
همکاری استراتژیک دو گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا، در راستای تغییر و تحول ریشهای در کیفیت و ارتقای رضایتمندی مشتریان انجام می شود. این مهم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و بخشی از فرمان هشت بندی ریاست جمهوری و نیز تکریم و عمل به انتظارات مردم و مشتریان صورت میگیرد و بیتردید دستاوردهای چشمگیری به همراه خواهد داشت که راهگشای مسیر نوینی است که خودروسازان در پیش گرفتهاند.
برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۴۰۱، با رویکرد مثبت و جدیت بیشتری در دستور کار مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و سایپا قرار گرفته و در هفتههای اخیر نیز نخستین گامها در راستای تحقق آن برداشته شده است و انتظار می رود با ایجاد ساز و کارهای لازم، تحولات عمدهای در زمینه طراحی و تولید محصول مشترک، تنوع محصول، کاهش هزینههای تولید، خدمات پس از فروش، چابکسازی زنجیره تامین و توسعه بازارهای بین المللی فراهم شود.
برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، با مطالعه و الگوبرداری دقیق از نمونههای موفق جهانی در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی ظرفیتها و چارچوبهای صنعتی ایران، وارد مرحله عملیاتی شده است.
مطالب مرتبط