طبق این گزارش، بیشترین تلاشهای اپل برای لابیگری در سال ۲۰۱۹ به ماه ژانویه برمیگردد که روابط خوبی میان آمریکا و چین حاکم نبود. به دنبال جنگ تجاری میان این دو کشور، حتی تیم کوک مدیرعامل اپل شخصا به دیدار ترامپ رفت و درخصوص برخی مسائل با وی به گفتوگو پرداخت. اپل در پاییز سال گذشته نیز از جفری میلر، از نزدیکان دونالد ترامپ و مسوول کمپین تبلیغاتی وی خواست تا از قدرت خود به نفع این شرکت استفاده و به اصطلاح، لابی کند. همچنین اپل اخیرا یکی از افراد بانفوذ را به منظور لابیگری در حوزه پهپادها بهکار گرفته است. برخی منابع خبری نیز ادعا کردهاند که گروهی در کنگره آمریکا به نفع منافع اپل لابیگری میکنند. اما جدا از اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸/ ۱۱ میلیون دلار را جهت لابی و زدوبند هزینه کرده که در مقایسه با هزینه ۷/ ۲۱ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۸، افت محسوسی را نشان میدهد. شرکت فیسبوک نیز در این زمینه ۷/ ۱۶ میلیون دلار هزینه کرد. هزینه لابیگری آمازون نیز حدود ۱/ ۱۶ میلیون دلار برآورد شده است.
منبع: دنیای اقتصاد
مطالب مرتبط