مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران تصریح کرد: در سال ۱۳۵۰ شرکت سهامی معادن مس کرمان به ثبت میرسد اما در سال ۱۳۵۵ به نام شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر نام داد. نخستین محصول این شرکت در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۶۱ تولید شد که کاتد مس بود. این شرکت در سال ۱۳۸۵ به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، وارد بورس شد. در سال جاری نیز در همه زمینهها دستاوردهای خوبی داشته است.
صادقی نژاد افزود: در سال ۱۳۶۶ شرکت سرمایهگذاری شرکت مس تشکیل شد که اکنون به هلدینگی با ۲۰ شرکت زیرمجموعه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: دولتی بودن شرکت ملی مس تا پیش از سال ۱۳۸۵ باعث عملکردی منفعلانه روابط عمومی شده بود اما پس از آن شرایط تغییر کرد. پس از آن ارتباط با رسانه این شرکت قوت گرفت و حتی پایگاه خبری تخصصی صنعت مس با عنوان «مس پرس» توسط این شرکت ایجاد شد. این پایگاه خبری اکنون به مرجع خبری صنعت مس تبدیل شده است. این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز فعال است و اقدامات مختلفی مثل تشکیل باشگاه ورزشی این شرکت، ساخت بیمارستان ۵۵ تخت خوابی رفسنجان، احداث ۷۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط کم برخوردار کشور، ارتقای زیست محیطی و کاشت نهال در ۷۰۰ هکتار را انجام داده است.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران درباره چشمانداز این شرکت نیز گفت: با توجه به دستیابی به ۴ میلیارد تن ذخیره معدنی جدید مس، ۱۳ میلیارد دلار طرح توسعه در استانهای کرمان، آذربایجان شرقی و سایر نقاط مس خیز ایران تعریف شده است که این موضوع چشم انداز مثبتی را برای این شرکت و ذینفعانش به وجود آورده است. با این حال کار روابط عمومی این شرکت با توجه به افزایش عملکردی تولید سخت تر و پیچیدهتر خواهد شد.
صادقی نژاد اظهار کرد: یکی از چالشهای صنعت مس بازنشسته شدن افراد با تجربه این حوزه است. باید این مورد نیز مورد توجه قرار گیرد.
مطالب مرتبط