به گزارش اقتصادنامه، حسین شهریاری با بیان مطلب فوق افزود: تولید سال گذشته سایپا آذین ۲۷۰ هزار ست صندلی بوده که با تلاش و همدلی همه همکاران و راهبری مدیریت ارشد گروه موفق شدیم به این رکورد دست یابیم و با روند تولید موجود تا پایان سال به رشد ۱۲ درصدی و تولید ۳۲۰هزار ست صندلی خواهیم رسید.
او با بیان اینکه سایپاآذین صندلی تمامی محصولات گروه سایپا را تامین می کند، افزود: این موفقیت حاصل شده بر اساس برنامه ریزی دقیق و ایجاد افزایش ظرفیت در خطوط تولید و رفع مشکلات زنجیره تامین حاصل شده است.
شهریاری تاکید کرد: شرکت سایپا آذین همزمان با ایام الله دهه فجر و به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل و صرفه جویی در هزینه ها، خط تولید صندلی ساینا در شرکت سایپا سیتروئن را راه اندازی کرده و صندلی های مورد نیاز برای خودرو ساینا در شرکت سایپا سیتروئن تامین و مورد استفاده قرار می گیرد.
او افزود: تولید محصولات آزمایشی در این خط انجام شده و از ۱۵ اسفند ماه تولید انبوه آن آغاز خواهد شد و بر این اساس صرفه جویی مناسبی در تولید محصولات در این خط تولید برای دو شرکت سایپا آذین و سایپا سیتروئن ایجاد شده است.
مدیرعامل سایپا آذین تصریح کرد: خوشبختانه شرکت سایپا آذین با همکاری شرکت طیف سایپا پس از ۱.۵ سال پیگیری، کار تحقیقاتی و همکاری مشترک فنی و مهندسی موفق به تولید فوم صندلی شده است.
او افزود: آزمایشات مختلفی در این خصوص انجام شد تا به تولید نهایی فوم دست یابیم و این فرآیند برای اولین بار در کشور صورت گرفته که با همکاری مشترک به نتیجه مطلوب رسیده است.
شهریاری با بیان اینکه تولید انبوه این محصول از هفته آینده شروع و برای محصولات گروه سایپا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: بر این اساس، خرید ماده ایزو که از خارج کشور تامین می شد، اکنون حدود ۴۵ درصد داخلی سازی شده و کاهش هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان در سال را به همراه داشته است.
او با بیان اینکه توان فنی و مهندسی شرکت سایپا آذین در تولید محصولات و داخلی سازی در شرایط مناسبی است، افزود: صندلی خودرو شاهین در ابتدا از شرکت کره تامین می شد و با شروع تحریم ها دریافت صندلی از این کشور متوقف شد و بر همین اساس داخلی سازی صندلی این خودرو در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
مدیرعامل سایپا آذین با بیان اینکه از انتهای سال ۹۹ صندلی خودرو شاهین با داخلی سازی ۸۸ درصدی در این شرکت آغاز شده، گفت: در فاز اول استراکچر صندلی جلو و مجموعه رکلایدر تولید و تمامی تست های ایمنی در این زمینه انجام شده که کاهش هزینه ۱۱۵.۵۵ دلار برای هر ست صندلی را به همراه داشته است.
او افزود: در فاز دوم این پروژه، داخلی سازی مکانیزم بالابر و هدرس صندلی انجام شده و در حال حاضر تاییدیه این فراِیند دریافت شده که ۲۱.۹۴ دلار ذخیره ارزی برای هر ست صندلی ایجاد و عمق ساخت داخل به ۹۴ درصد رسیده است.
شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا در حال انجام مرحله آخر داخلی سازی هستیم و تا ۴۵ روز آینده داخلی سازی به صورت ۱۰۰ درصد کامل می شود و در صورتی که این مرحله انجام شود برای هر ست صندلی مبلغ ۲۱۱ دلار کاهش ارزبری خواهیم داشت.
او افزود: تا کنون ۶۰ هزار صندلی شاهین در شرکت سایپاآذین تولید شده است و با تکمیل این پروژه روزانه توان تولید ۶۰۰ ست صندلی ایجاد خواهد شد.
مطالب مرتبط