به گزارش اقتصادنامه، سهراب برفروشان با بیان این که بهبود ایمنی و کیفیت با اجرای پروژه های متعدد در ایران خودرو ادامه دارد، از ارتقای رضایتمندی مشتریان از محصولات این گروه صنعتی براساس نتایج نظرسنجی ها خبر داد و تاکید کرد: کسب رتبه اول در حوزه خدمات پس از فروش به همراه افزایش رضایت مشتریان ازکیفیت تحویل خودرو به میزان ۱۲ درصد و بهبود شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل به میزان ۴۶ درصد، بخشی از دستاوردهای کیفی گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته است.
وی با اشاره به تدوین و اجرای طرح جهش کیفیت محصولات ایران خودرو در سال گذشته، اظهار کرد: در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان و بهبود کیفیت محصولات، اقدامات و پروژه های متعددی از جمله ارتقای استانداردهای کیفی انجام شده است که با توجه به آمارهای منتشر شده توسط شرکت های ارزیابی کیفیت، بازخوردهای مثبتی از سوی جامعه و مشتریان دریافت شده است.
برفروشان ادامه داد: بر اساس گزارش های منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته موفق شده است، ۱۷ درصد بهبود در میانگین نمره منفی شاخص ارزشیابی محصولات را نسبت به میانگین نمره منفی سال ۱۴۰۰ ایجاد کند، همچنین در شاخص رضایتمندی مشتریان نیز بهبود ۲۰ امتیازی محقق و در شاخص ایرادات اظهار شده مشتریان (IQS) با ۲۵ نمره بهبود، امتیاز ۲۶۵ کسب شده است.
وی از بهبود شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش محصولات خبر داد و گفت: این شاخص با کسب امتیاز رضایت ۷۳۳ در پاییز ۱۴۰۱، رشد ۶۹ امتیازی نسبت به امتیاز رضایت در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را به ثبت رسانده است.
معاون کیفیت ایران خودرو اجرای پروژه تضمین قوای محرکه برخی از محصولات را نشانگر اطمینان خاطر گروه صنعتی ایران خودرو از کیفیت مطلوب قوای محرکه دانست و گفت: اجرای طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس خودرو های تارا و هایما در بازه شش ماهه پس از تحویل رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته است.
برفروشان درخصوص استانداردهای ایمنی و رفاهی خودرو نیز تاکید کرد: ایران خودرو علاوه بر این که در حال دریافت استانداردهای مختلف ۸۵ گانه برای تمامی محصولات فعلی خود است، در تلاش است تا با بهبود و ارتقای پلتفرم های موجود، تمامی محصولات جدید را از مرحله ابتدایی طراحی و تولید نمونه اولیه، مجهز به الزامات استانداردی و امکانات ایمنی و رفاهی کند.
مطالب مرتبط