به گزارش اقتصادنامه، محورهای اصلی ارزیابی شرکتها در این جشنواره ملی مسوولیتهای اجتماعی، با در نظر گرفتن الگوهای معتبر داخلی و بین المللی در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکتی، براساس سند «استاندارد ملی مسوولیت اجتماعی» در سرفصلهای حکمرانی سازمانی، رویههای مرتبط با نیروی کار، رویههای کاری منصفانه، مسایل مصرفکننده، جلب مشارکت و توسعه و توانمندسازی جامعه محلی تعیین شد.
مقوله مسوولیت اجتماعی طی یک دهه اخیر جای خود را در ادبیات مدیریتی سازمانها و شرکتهای بخش خصوصی و دولتی باز کرده و به تدریج در حال نهادینه شدن است و «جشنواره ملی مسوولیت اجتماعی» نیز با هدف همفکری و همافزایی فعالان، متخصصان و کارشناسان این عرصه و همچنین شناسایی و تجلیل از برترین شرکتهای کشور در حوزه مسوولیت اجتماعی شرکتی برگزار شد.
از مهمترین اهداف اجرایی و دستاوردهای شرکت ایرانخودرو در این رویداد، میتوان به ارتقای تصویر ذهنی شرکت ایرانخودرو از منظر CSR، ترویج عملکرد مسوولیت اجتماعی ایرانخودرو به عنوان شرکت برتر در حوزه CSR در میان سایر سازمانها، نهادهای قانونگذار و متولیان حوزه مسوولیت اجتماعی در کشور، ترویج گفتمان مسوولیت اجتماعی در میان سازمانها، شرکتها و موسسههای بخش خصوصی و دولتی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و تجارب موفق جهانی در حوزه CSR، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی حوزه مسوولیت اجتماعی ایرانخودرو و الگوبرداری از ابتکارات مسوولیت اجتماعی سایر سازمانها در تعریف برنامههای جدید مسوولیت اجتماعی در شرکت ایرانخودرو اشاره کرد.
گفتنی است، این جشنواره با سخنرانی معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس مرکز پژوهشهای مجلس و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون محیط زیست، نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان اتاق تعاون تهران و استادان دانشگاه و همچنین با حضور شرکتهای معتبر از کسب و کارهای مختلف در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد.
مطالب مرتبط