اقتصادنامه عملکرد بهار "وسینا" را بررسی کرد

طبق گزارش منتشره در سایت کدال، مجموع درآمدهای به دست آمده بانک سینا در بهار امسال به بالای سه هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.
درآمد عملیاتی بانک سینا در مرز چهار همت

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، این بانک که با نماد "وسینا" در بورس تهران حضور دارد، در بخشی از گزارش ارسالی به سایت کدال، درآمدهای عملیاتی محقق شده خود در بهار امسال را اعلام کرده است.

درآمدهای محقق شده این شرکت در پنج بخش مختلف شامل تسهیلات، سپرده گذاری، اوراق بدهی، سرمایه گذاری ها و کارمزد به دست آمده است.

در ستون "جمع درآمد محقق شده از ابتدای سال مالی تا پایان خرداد 1403" آمده که بانک سینا از محل تسهیلات پرداختی طی سه ماه ابتدایی امسال، بالغ بر دو هزار و 900 میلیارد تومان درآمد داشته است. همچنین در ماه خرداد به تنهایی بیش از هزار میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات پرداختی نصیب بانک سینا شده است. در مقایسه با دیگر بخش ها، تسهیلات پرداختی بیشترین درآمد را نصیب این بانک کرده است.

بخش کارمزد نیز درآمد حدودا 450 میلیارد تومانی را نصیب بانک سینا در بهار امسال کرده است. در ماه خرداد نیز این بانک درآمدی بیش از 160 میلیارد تومان در محل کارمزد داشته است.

آیتم بعدی به درآمدهای حاصل از اوراق بدهی مربوط می شود. در این بخش نیز بانک سینا توانسته بیش از 282 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد در سه ماه ابتدایی امسال کسب کند. در خرداد ماه به تنهایی درآمدی کمتر از 128 میلیارد تومان از این محل نصیب بانک سینا شده است.

از محل سپرده گذاری نیز بانک سینا درآمد بالای 240 میلیارد تومانی در بهار سال جاری داشته است. در خرداد نیز درآمد حاصل از این آیتم بالغ بر 83 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

در نهایت، درآمد حاصل از سرمایه گذاری های بانک سینا در بهار سال جاری نیز بیش از 34 میلیارد و 600  میلیون تومان بوده است. درآمد بانک سینا از این محل در خرداد، 14 میلیارد و 425 میلیون تومان بوده است.

این بانک در خرداد ماه امسال توانسته در مجموع حدود هزار و 390 میلیارد تومان درآمد از محل های پنج گانه کسب کند.

بانک سینا اما در گزارش خود آخرین وضعیت تسهیلات اعطایی (مخصوص بهار امسال) را اعلام کرده است.

بر این اساس، مبلغ کل تسهیلات اعطایی این بانک در دوره تحت بررسی، بالغ بر 15 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است. در این بین، بیشترین تسهیلات به "مرابحه" با رقم بیش از 10 هزار میلیارد تومان اختصاص دارد. در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز بانک سینا در دوره تحت بررسی رقم بیش از 357 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

این بانک در بخش جعاله نیز حدود 123 میلیارد تومان تسهیلات پرداخته است. در حوزه فروش اقساطی نیز بانک سینا بالغ بر 955 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی طی دوره تحت بررسی داشته است.

در نهایت اینکه بانک سینا در دوره تحت بررسی، حدود 950 میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات ارزی پرداخته است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0