به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بینالمللی مشهد ،«فرزین سلطانی» در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، بر ضرورت افزایش تعاملات فی مابین این دو مجموعه تاکید کرد.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد هدف از تشکیل اتاق های بازرگانی را همراهی آنها در فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادکشور وایجاد شبکه ای میان بخش خصوصی عنوان کرد وافزود: نمایشگاه بینالمللی مشهد به عنوان دومین قطب صنعت نمایشگاهی ایران ،ویترین اقتصادی خراسان رضوی وشرق کشور است که تلاش دارد با همراهی وکمک بخش خصوصی ،جایگاه خود را ارتقاء دهد.
وی بابیان اینکه دورههای گذشته ارتباطات دو مجموعه مهم اتاق بازرگانی و نمایشگاه بینالمللی آنگونه که توقع میرفت نبوده ،خاطرنشان کرد:اتاق بازرگانی چکیدهای از برترین برندها و صنعتگران و تولیدکنندگان نام آشنای استان هستند وازطرف دیگر هم نمایشگاه بینالمللی درهر نمایشگاه داخلی که برگزار میکند میزبان ده ها برند شناختهشده داخلی است که ضرورت دارد این دو مجموعه دوشادوش و همراه وهمدل باشند.
سلطانی با اشاره به اینکه نمایشگاه بینالمللی مشهد همه ساله بیش از ۶۰عنوان نمایشگاه داخلی وتعدادی نمایشگاه خارجی را برگزار میکند ،گفت:این مجموعه درفصل جدید فعالیت های خود ،رویکردجدیدی در برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی دارد که برای تحقق آنها به حضور فعال و همراهی اثربخش اتاق بازرگانی نیاز داریم.
وی بابیان اینکه باید نمایشگاه بینالمللی خانه دوم اعضای اتاق بازرگانی باشد ،افزود: باتوجه به کمیسیون های تخصصی ایجاد شده ذیل اتاق بازرگانی و نمایشگاه های متناظر با آن در نمایشگاه ،درخواست داریم نمایشگاه بینالمللی مشهد در تمامی کمسیون های تخصصی اتاق حضور داشته باشد.
سلطانی همچنین با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه مهم بینالمللی در مشهد بیان داشت: نمایشگاه مهم وبین المللی «صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد »ونمایشگاه «سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور در مشهد » آبان ماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد که امیدواریم حضور فعال بخش های مختلف زیرمجموعه اتاق بازرگانی خراسان رضوی راهم شاهد باشیم.
رییس اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز دراین دیدار با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند نمایشگاه بینالمللی مشهد ،برضرورت افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه تاکید کرد.
«محمدرضا توکلی زاده»شناسایی بازارهای صادراتی وکمک به بخش خصوصی جهت شرکت در نمایشگاههای بین المللی وداخلی را از وظایف و برنامه های اتاق بازرگانی عنوان کرد و افزود: همانگونه که گفته شده نمایشگاه ویترین اقتصادی استان است وماهم باید کمک کنیم تا این ویترین به بهترین نحودیده شده وباعث رونق اقتصادی ورشد صادرات استان وکشور شود.
وی برآمادگی کامل اتاق بازرگانی استان برای افزایش سطح همکاریهای دوجانبه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت:درکنار تشویق اعضای اتاق برای حضور فعال در نمایشگاه های طول سال نمایشگاه بینالمللی مشهد ،درخواست داریم نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی وتولیدی استان نیز در بخشی از نمایشگاه بینالمللی برپاشود.
توکلی زاده همچنین برلزوم افزایش حضور هیئت های تجاری خارجی به ویژه هیئت های کشورهای همسایه اشاره ودراین خصوص برآمادگی اتاق برای همکاری های بیشتر دراین راستا و همچنین مشارکت فعال در نمایشگاه های اختصاصی وتخصصی کشورمان در کشورهای همسایه تاکید کرد.
مطالب مرتبط