پیریت:

در حالیکه برخی از وزارتخانه‌های بزرگِ اقتصادی تکلیف تعدادی از معاونت‌ها و روسای سازمان‌هایِ کلیدی خود را روشن کرده‌اند، در بدنه وزارت صمت هنوز تغییرات لازم صورت نگرفته است.
چرا وزیر صمت مهره‌چینی نمی‌کند؟/دلیل تعلل اتابک در تیم‌سازی وزارت صمت چیست؟

به گزارش *پیریت*، تعللِ وزیرِ صمت در صدورِ احکامِ جدید سبب شده تا بازارِ شایعات در خصوص عزل و نصب مدیرانِ این وزارتخانه داغ شود.

بر اساس این گزارش، خوب است وزیر صمت هرچه زودتر، تغییرات در سطح معاونت‌های این وزارتخانه را شروع کند چرا که تعلل در صدور احکام، این موضوع را به اذهان متبادر می‌کند که وزیر جدید صمت یا توانِ تیم‌سازی برای بخش تولید و تجارت کشور را ندارد یا اینکه مدیرانِ کاربلد و مجرب حاضر به همکاری با او نیستند.

با توجه به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور یکی از مزیت‌های ایران برای افزایش رشد اقتصادیِ اشتغال‌زاست، خوب است تا برای مدیریت "ایمیدرو" و "معاونت معدنی"، از افرادی باتجربه، تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار و دارای سوادِ مالی استفاده شود و آنها نیز بتواند مدیرانِ پایین دستی قوی‌ای را در مجموعه‌های زیر نظر خود بکار گیرند.

آنچه مسلم است اینکه بدنه وزارت صمت در سال‌های اخیر به‌دلیلِ ورود مدیرانی که توان سیاست‌گذاری‌ و تصمیم‌گیری نداشته‌اند، خالی از افراد توانمند شده و کیفیت نیروی انسانی در آن پایین آمده است.

از سویی دیگر حقوق ناچیز معاونان و مدیرانِ ارشد در این وزارتخانه سبب شده تا کمتر کسی برای خدمت در بخش تولید و تجارت اعلام آمادگی کند.

در این‌میان لازم است تا سیدمحمد اتابک، علاوه بر بکارگیری نیروهای کارکشته و قادر به تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، تدابیری اخذ کند تا افرادِ لایق از نظر مالی انگیزه لازم را برای آمدن یا ماندن در مجموعه این وزارتخانه داشته باشند.

پی‌نوشت: "پیریت" pirit، نام یک کانیِ معدنیست که شباهتِ زیادی به طلا دارد اما طلا نیست. اهلِ فن به آن "طلایِ بی‌خردان" می‌گویند. با چنین فلسفه‌ای که در نهادِ "پیریت" نهفته است، در این رسانه، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایِ نابخردانه را مورد نقد قرار می‌دهیم.

🅿️ پیریت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/DD6IO2LRhyY6MLzAgU6K45

تلگرام:
https://t.me/piritchannel

اینستاگرام:
Instagram.com/piritchannel

🅿️ پیریت؛ رسانه‌ای برای خردمندان




مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0