• گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:84998
  • زمان انتشار:يکشنبه 8 مهر 1403-20:10
  • کاربر:
با بومی‌سازی بوگی پل جرثقیل سقفی ارسال محصول حاصل شد؛

کارشناس بومی‌سازی، مهندسی قطعات و تجهیزات شرکت فولاد هرمزگان گفت: با بومی‌سازی بوگی پل جرثقیل سقفی ارسال محصول در فولاد هرمزگان، به میزان ۱۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل شد.
صرفه‌جویی ارزی ۱۰۰ هزار دلاری در فولاد هرمزگان

به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگارن، هادی رهنما بیان کرد: بومی‌سازی در حقیقت به‌مثابه یک مسئولیت اجتماعی است که در بخش صنعت فولاد عینیت یافته است؛ به‌گونه‌ای که کارنامه بومی‌سازی در زنجیر فولاد می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود که با استفاده از توان داخلی و همت داخلی ارزبری در صنعت فولاد را به حداقل رسانده است.

وی افزود: بدون شک بومی‌سازی به معنای توانمندی در ساخت قطعات و دستیابی به فناوری در تولید تجهیزات و دانش فنی است. در این راستا، واحد بومی‌سازی فولاد هرمزگان بار دیگر توانست در راستای تولید پایدار و ایجاد توازن در پیوستگی خطوط تولید کارخانه، ساخت بوگی‌های مکانیزم تراولینگ جرثقیل سقفی شماره ۲ ناحیه ارسال محصول را توسط سازندگان توانمند داخلی با موفقیت به سرانجام برساند.

کارشناس بومی‌سازی، مهندسی قطعات و تجهیزات شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به وظیفه مهم جرثقیل شماره ۲ در واحد فولادسازی، خاطرنشان کرد: این جرثقیل نقشی کلیدی و مؤثر در فرآیندهای ناحیه ارسال محصول، تحقق برنامه ارسال از خط خروجی ریخته‌گری و شاخص‌هایی از قبیل رضایتمندی مشتری، حمل محصول و آماده‌به‌کاری تجهیزاتی ایفا می‌کند.

رهنما با اشاره به اینکه ضعف در طراحی توسط سازنده اولیه بوگی پل جرثقیل سقفی ارسال محصول، مشکلاتی را در بهره‌برداری و ارسال محصول ایجاد کرده بود، تصریح کرد: در این راستا واحد بومی‌سازی فولاد هرمزگان اقدامات گسترده‌ای را آغاز و در ابتدا سازندگان توانا را شناسایی کرد. بعد از روند استعلام از سازندگان، ابلاغ آن به سازنده در اسفندماه ۱۴۰۲ صورت گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه فرآیند مهندسی معکوس و بازطراحی سازه توسط سازنده به‌خوبی انجام شد و درنهایت با ساخت تجهیز و تمامی بازرسی‌های حین ساخت، نصب و تست‌های نهایی در مدت‌زمان ۶ ماه به اتمام رسید و تجهیز مورداشاره در شهریورماه در محل بهره‌برداری شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0