معاون صندوق توسعه ملی خبر داد؛

معاون صندوق توسعه ملی گفت: صندوق تسهیلات ۱۲.۵ میلیارد دلاری برای توسعه نیروگاه‌ها اختصاص داده که ۷.۵ میلیارد آن برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد تسهیلات ارزی برای توسعه تجدیدپذیرهاست
اختصاص ۱۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه نیروگاه‌ها

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، علیرضا صالح در ششمین همایش انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: آمادگی داریم ۷.۵ میلیارد دلار مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی را با معرفی وزارت نیرو پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی تسهیلات ۱۲.۵ میلیارد دلاری برای توسعه نیروگاه‌ها اختصاص داده که ۷.۵ میلیارد آن برای نیروگاه‌های حرارتی و ۵ میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای توسعه تجدیدپذیرها است.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی یک صندوق بین نسلی است، خاطرنشان کرد: منابعی که در این صندوق قرار می‌گیرد برای نسل آینده یک سرمایه گذاری زاینده است.

صالح گفت: از سال ۱۳۸۹ نزدیک به ۱۴۶ میلیارد دلار از منابع مختلف وارد صندوق شده که بخشی از آن تسهیلات داده شده است. حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق نیز برای تأمین مالی نیروگاه‌ها تخصیص یافته است.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی به مشکلاتی که در بازپرداخت تسهیلات ایجاد شد اشاره کرد و از آمادگی برای طراحی مکانیزم جدید در این زمینه خبر داد.

صالح خواستار اصلاح نرخ صفر سوخت از سوی وزارت نیرو شد و گفت: اگر این اصلاح صورت نگیرد مشکلات تداوم خواهد داشت. همچنین آمادگی داریم برای منطقی کردن این نرخ همکاری کنیم.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تاکنون در بازپرداخت تسهیلات تجدیدپذیرها مشکلی نداشته ایم، افزود: اما اگر بازیگران زیاد شود ممکن است اشکال ایجاد شود که باید فکری در این باره کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0