به گزارش اقتصادنامه، محمدیاسر طیبنیا در این جلسه اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه بر این باور است که انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران، یکی از مشتریان باسابقه فولاد مبارکه محسوب میشود؛ بنابراین مثل همیشه بهگونهای برنامهریزی میکنیم که به عنوان یک اصل انکارناپذیر، تعامل بهینه و تداوم این همکاریها را مدنظر داشته و در روزهای سخت فعلی در کنار مشتریان خود باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد مانند نحوه عرضه، قیمتگذاری و سایر موارد شرایط میتواند بهتر از این باشد، تصریح کرد: در واقع در بسیاری از این موارد تصمیمگیرنده نهایی فولاد مبارکه نیست.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در بسیاری از تصمیمگیریها شاهد این هستیم که کل زنجیره فولاد دچار خسران و مشکل میشود، افزود: به طور قطع در مواجهه با مشتریان، شرکت فولاد مبارکه همواره تسهیلگری در امر پرداخت آنها را مدنظر داشته است اما نباید فراموش کرد که فولاد مبارکه نیز برای تامین هزینههای تولید و تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرحهای توسعه خود نیاز به منابع مالی دارد و در حال حاضر آنها را به صورت نقد پرداخت میکند. بنابراین مشتریان این شرکت نیز باید درک متقابلی از شرایط موجود داشته باشند.طیبنیا در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط موجود در بازار جهانی فولاد، مطرح کرد: اکنون در شرایط رکود جهانی فولاد هستیم و مشاهده میکنیم که چین با دامپینگ، محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه میکند و بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در چنین شرایطی، شرکت فولاد مبارکه با در نظر گرفتن شرایط مشتریان و همچنین به منظور تعادل در بازار داخلی و برای تامین منافع و منابع مالی خود ناچار است محصولات خود را به نوعی در بازار عرضه کند که امکان رقابتپذیری و در عین حال تعادل و آرامش را در بازار داخلی حفظ کند. در عین حال نباید فراموش کنیم که شرکت فولاد مبارکه در همین شرایط بد بازار و روند نزولی قیمت محصولات فولادی، تمامی تجهیزات و اقلام مصرفی و همچنین انرژی مورد نیاز خود را با قیمت روزافزون صعودی تامین میکند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه همچنین برای افزایش توان رقابتپذیری و تامین نیاز مشتریان داخلی، به سمت توسعه سبد محصولات خود با قیمت تمام شده کمتر حرکت کرده تا مشتریان مجبور نباشند محصولات مورد نیاز خود را با استفاده از منابع ارزی از خارج از کشور وارد کنند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: بیشک درک متقابل شرایط یکدیگر میتواند شرایطی فراهم کند که هم فولاد مبارکه و هم انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران به تعهدات خود به خوبی عمل کنند.
محسن ابویی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران به همراه سایر اعضای هیئت مدیره این انجمن، ضمن بازدید از خطوط تولید و طرحهای توسعه در دست اجرای این شرکت، در جلسهای با مدیرعامل و معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، دغدغهها و دیدگاههای این انجمن را مطرح کرد.
وی ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه و با بیان اینکه این انجمن یکی از بزرگترین مشتریان فولاد است، مطرح کرد: امروز بازدید خوبی از خطوط تولید و توسعههای در دست اجرای این کارخانه داشتیم. همچنین در جلسهای با مدیرعامل و معاونت فروش و بازاریابی این شرکت، مباحث موردنظر مطرح شد و به خوبی مورد بررسی و تبادلنظر قرار گرفت.
ابویی تصریح کرد: در جلسه امروز دغدغههای اعضای این انجمن به اطلاع مدیریت فولاد مبارکه رسید و از آنجایی که مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به بازار فعلی مسلط بودند، با درک بسیار خوب از این شرایط، برای رفع این دغدغهها قول مساعد دادند تا بتوانیم با همکاری و تعامل سازنده، از شرایط رکود جهانی در بازار فولاد عبور کنیم.روی میزان همکاری شرکت فولاد مبارکه با انجمن لوله و پروفیل را عالی خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار به صورت حرفهای در حال انجام است و امیدواریم با توجه به موضوعاتی که در بازدید و جلسه امروز مطرح شد، این همکاریها افزایش یابد و زنجیره تولید، قیمتگذاری و عرضه بتواند بهتر از قبل به کار خود ادامه دهد.
آنوش رحام، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران نیز در جریان بازدید از شرکت فولاد مبارکه و جلسه با مدیرعامل و معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، گفت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران بیش از ۹۰ درصد محصولات موردنیاز خود را از محصولات فولاد مبارکه تامین میکنند.وی تصریح کرد: امروز به همراه سایر اعضای این انجمن بازدید بسیار خوبی از خطوط تولید و طرحهای توسعه در دست اجرای فولاد مبارکه از جمله پروژه نورد گرم شماره ۲ این شرکت داشتیم؛ پروژهای که امیدواریم هرچه سریعتر به بهرهبرداری برسد.
رحام انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران را یکی از ذینفعان اصلی و بزرگترین مشتری پروژه نورد گرم ۲ و به طور کلی محصولات شرکت فولاد مبارکه دانست و تاکید کرد: به همین منظور ما نیز تسهیلگری در اجرای این پروژه را از دستگاههای حاکمیتی پیگیری میکنیم و امیدواریم این تاخیرها با مدیریت خوب فولاد مبارکه جبران شود.دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان اینکه در حال حاضر پروژه نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه از پیشرفت خوبی برخوردار است، اضافه کرد: این شرکت افتخار صنعت فولاد ایران است و ما از همکاری با این شرکت بسیار مسروریم.وی در خصوص نتایج جلسات اعضای انجمن با مدیرعامل و معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، اظهار داشت: ما همواره در جلسات متعددی به صورت دورهای و هر زمان که نیاز بوده، با مدیریت فولاد مبارکه چالشهای موجود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار میدهیم و در شرایط فعلی نیز که با رکود در بازارهای جهانی مواجهیم، حفظ و توسعه بازارهای صادراتی لوله و پروفیل را که عموما با ورقهای کیفی فولاد مبارکه انجام میشود، در دستور کار داریم.
همچنین در حال حاضر ترسیم یک چشمانداز موفقتر برای هر دو سازمان برای بازههای زمانی سه ماهه، ۶ ماهه و سالانه را در نظر داریم که امیدواریم با حمایتهای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه این راهبردها بهخوبی عملیاتی شود.
رحام خاطرنشان کرد: همواره با همکاریهای خوب شرکت فولاد مبارکه طی جلسات و تفاهمنامهها، اقدامات لازم در راستای تامین پایدار و پاسخ موثر به تقاضای واحدهای زیرمجموعه انجمن را به عنوان اولویت مشترک در دستور کار قرار دادیم و در همین زمینه توافقات خوبی برای بهرهمندی اعضای انجمن از روشهای نوین تامین مالی و کمک به سرمایه در گردش صنعت صورت گرفت که جا دارد از همکاری و تعامل ویژهای که معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه و مدیران این معاونت از بدو قبول مسئولیت با انجمن داشتند، تشکر و قدردانی کنیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران مطرح کرد: اعضای این انجمن با بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت تولید در ۵۰ سال گذشته، بیش از ۷۴۰ هزار کیلومتر شبکه خطوط گازرسانی و ۴۸ هزار کیلومتر خطوط قطور انتقال گاز به علاوه ۷۲۰ هزار کیلومتر شبکه آبفا، ایران را به یکی از بزرگترین دارندگان شبکه دسترسی گاز و توزیع انرژی سرزمینی در دنیا مبدل ساخته است؛ همچنین تولید و صادرات انواع پایپ و پروفیلهای ساختمانی و صنعتی، بخشی از کارنامه خدمات این صنعت تکمیلی بوده است.
رحام در پایان یادآور شد: اهتمام جدی دو طرف بر تعامل و ترسیم راهبرد مشترک با توجه به چشمانداز رکود عمیق در بازارهای جهانی است؛ ضمن اینکه یکی از لازمههای مدیریت موفق و امکان مواجه با چالشهای پیش رو این است که از سوی مسئولان با اهداف تنظیم مقطعی بازار، مشکلات بزرگتری برای نظام تولید ایجاد نشود.
مطالب مرتبط