• گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:85618
  • زمان انتشار:چهارشنبه 2 آبان 1403-10:24
  • کاربر:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و معاون مدیریت حوزه‌های علمیه کشور ابراز امیدواری کرد که تولید کاتد مس در شرکت ملی صنایع مس ایران به واسطه طرح کیمیا از ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون تن برسد.
آرزو می‌کنم «طرح کیمیا» به زودی محقق شود/ان‌شاءالله جزء کشورهای نخست در تولید کاتد مس باشیم

به‌ گزارش اقتصادنامه به نقل از مس پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رفیعی پس از بازدید از خط تولید و پروژه‌های توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، گفت: از مسئولان و دست‌اندرکارانی که برای بنده فرصتی را فراهم کردند که از بزرگ‌ترین معدن مس در خاورمیانه بازدید داشته باشم، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: برای بنده یک شگفتانه بود و تاکنون این عظمت و دستاورد انقلاب اسلامی را از نزدیک مشاهده نکرده بودم. هرچه دیده بودم در قالب آمار و ارقام بود اما آنچه امروز مشاهده کردم واقعاً حس غرور و خودباوری ویژه‌ای به‌همراه داشت و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، به اهمیت اقتصاد مقاومتی و باور کردن جوانانی که جهادی و شبانه‌روز کار می‌کنند، بیشتر پی بردم.

معاون مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: همه این موضوعات ناشی از اعتقاد، ایمان، انگیزه، تعهد و تخصص است و جا دارد که از همه کارگران، کارکنان، مدیران و مسئولان این مجتمع و کسانی که خود را وقف این کار کرده‌اند، به‌طور ویژه تشکر کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: آرزو می‌کنم تولید سالانه ۳۰۰ هزار تنی مس در قالب طرح کیمیا به‌زودی به یک میلیون تن در سال برسد. ان‌شاءالله جزء کشورهای نخست در تولید کاتد مس باشیم و در خط مشی رهبر معظم انقلاب مبنی‌ بر این‌که با معادن می‌توانیم درِ چاه‌های نفت را ببندیم، قدم برداریم و این گام بزرگ را صنعت مس در عملی‌سازی فرمایش رهبرمان بردارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به لزوم جهاد تبیین در این زمینه اشاره و عنوان کرد: بازدید از این صنایع، دستاوردها و پیشرفت‌ها باید برای جوانان و نوجوانان دختر و پسر فراهم شود تا عظمت ایران و انقلاب را بشناسند. وقتی آمریکایی‌ها در ابتدای انقلاب روی دیوارهای سرچشمه نوشتند که شما دوباره ما را صدا خواهید زد که این کارخانه را احداث کنیم، این فقط در حد شعار ماند و همین کارگران و متخصصان صنعت مس توانستند این صنعت را احیا کنند و به شکوفایی برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: ما در اینجا شاهد عظمت، شکوه، مدیریت‌های همراه با تعهد و تخصص بودیم و همه برای ارتقای صنعت مس در جهان، یکدل و یکدست بودند. بنده از خداوند متعال موفقیت و سربلندی را برای همه دست‌اندرکاران مسئلت دارم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0