به گزارش اقتصادنامه، در ادامه این نشست، سیدرضا عظیمی؛ مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان مسائل و نیاز های بازار معدن، نقاط قوت و ضعف این نوع پلتفرم ها را بیان و اضافه کرد که راه برای آینده این گونه استارتاپ ها روشن است.
هم چنین وی با ارائه پیشنهادهایی در جهت توسعه اینگونه پلتفرم ها از جمله تمرکز بر بازار، ساده سازی فرآیندها جهت بهره مندی تمامی افراد حتی با تخصص های غیرمعدنی و تلاش در جهت توسعه شبکه مشتریان افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از سال ۱۳۹۷ برنامه جدی خود در جهت ایجاد و توسعه نوآوری های باز در بخش معدن و صنایع وابسته را آغاز و در این راه تاکنون، از ۱۰ استارتاپ معدنی در مراحل مختلف راه اندازی و توسعه خود حمایت کرده است.
عظیمی اضافه کرد: این گونه استارتاپ ها، علاوه بر بازار داخلی می توانند در حوزه صادرات مواد معدنی نیز فعالیت کنند.
گفتنی است استارتاپ رتاپورت در منطقه استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست