محمدحسین فرهنگی در گفتوگو با «اقتصادنامه» با بیان این مطلب افزود: مشکل صنعت خودرو در ایران این است که نه کاملا خصوصیست که مدیران عامل بر اساس قواعد بازار و شرایط رقابتی محصول خود را عرضه کنند نه کاملا دولتیست که بتوانند از حمایت دولت برخوردار شوند و در میانه دولت و بخشخصوصی گیر افتادهاند.
او افزود: در چنین شرایطی صنعت خودرو ایران نیازمند جسارت در تصمیمات مدیریتیست که این اقدام در موضوع اصلاح قیمت خودرو خود را نشان داد و وزیر صمت با توجه به واقعیتهای اقتصادی کشور، تحریمها، نرخ تورم و فشار افکار عمومی مجبور شد قیمت خودرو را اصلاح کند تا جلوی زیان تولیدکننده و مصرفکننده واقعی خودرو را بگیرد.
فرهنگی افزود: معتقدم که آقای فاطمیامین در مدیریت بخش تولید و تجارت موفق خواهد شد چرا که ادراک بالایی از بازار و شرایط واقعی اقتصاد کشور دارد و میتواند همانند مدیریتی سریع و به موقع که در عرضه مناسب سیمان و تنظیم بازار آن به خرج داد و بازار را به آرامش رساند در سایر بخشها نیز سیاستگذاری درستی انجام دهد.
او گفت: وزیر صمت به عنوان سیاستگذار اصلی بخش تولید مجبور میشود با توجه به منافع بنگاه تولیدی و مشتریان دست به اصلاح قیمت بزند که به نظرم این اقدام وزیر صمت بهموقع بود و تولیدکنندگان و مصرفکنندگان خواهند دید که این تصمیم به نفع آنها خواهد بود.