به گزارش اقتصادنامه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش هزینه های درمانی و اهمیت موضوع پوشش های بیمه ای، تماس های تلفنی بسیاری با شهروندان برقرار می شود و اشخاصی مجهول الهویه نسبت به معرفی و عرضه محصولات بی هویت بیمه ای اقدام می کنند.
بر اساس این اطلاعیه از شهروندان درخواست شده در صورت تماس سودجویان بلافاصله مراتب از طریق شماره تلفن ۲۳۴۲ به بیمه مرکزی اعلام شود تا با بهره گیری از ظرفیت های حقوقی و قانونی افراد متخلف برخورد لازم به عمل آید.
نهاد ناظر صنعت بیمه یک مجموعه نظارتی، هدایتی و حمایتی است و محصولی برای فروش نداشته و تماسی نیز از سوی کارکنان بیمه مرکزی در این خصوص با شهروندان برقرار نمی شود. بیمه مرکزی در پایان این اطلاعیه به شهروندان توصیه کرده با استفاده از ظرفیت کارگزاری ها و نمایندگی های مجاز بیمه ای دارای پروانه فعالیت نسبت به تهیه بیمه نامه های خود اقدام کنند.
گفتنی است پرونده برخی از مراکز غیرمجاز و اشخاصی که از نام و عنوان بیمه مرکزی سواستفاده کرده اند در مراجع قانونی در حال پیگیری است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست