به گزارش اقتصادنامه، سعیدصیفی همزمان باسالروزجهانی نمایشگاه ها بیان کرد: شعار امسال صنعت نمایشگاهی ؛« نمایشگاه ها بی بدیل و غیر قابل جایگزین در بهبود اقتصاد» می باشندکه به عنوان محور،موردتوجه فعالان این حوزه قراردارد.
وی با اشاره به شعار روزصنعت نمایشگاهی در سالهای ۲۰۲۲، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰، افزود:براساس شعارهای انتخابی سالهای یادشده؛نمایشگاه ها صنعت جهانی بزرگی هستندکه به عنوان کلید بازسازی اقتصاد,نقش سریعترین مسیر را برای بازسازی اقتصاددنیا ایفا می کنند.
رئیس انجمن نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: تمام شعارهایی که در سنوات گذشته بوده تاثیر نقش صنعت نمایشگاهی بر اقتصاد کشور و اقتصاد جهانی را آشکار می سازد.
وی تصریح کرد: درپروسه برگزاری نمایشگاه ها حوزه های مختلفی ازجمله؛هتلها، رستورانها، حمل و نقل، سوغات، هدایا، تامین کنندگان خدمات و ... از بخشهای اقتصادی تاثیر پذیر هستند.
صیفی بااشاره به اینکه در برپایی نمایشگاه ، ۱۹درصد درآمد شامل سایت و برگزارکننده است و ۸۱درصد درآمد به سایر بخشهای اقتصادی بر می گردد, خاطر نشان کرد: بازدهی صنعت نمایشگاهی در دنیا بطور متوسط ۶ برابر هزینههایی است که انجام میگیرد. مثلاً اگر هزینه برگزاری نمایشگاه ها در سطح دنیا ۴۰۰ میلیارد دلار باشد، عایدی آن برای سایر بخشهای اقتصادی حدود ۶ برابر این رقم برآورد میشود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه ها یک صنعت فرادست هستندوتمامی صنایع دیگر به آن وابسته می باشند؛ گفت: سالانه در دنیا ۳۲ هزار نمایشگاه برگزار می شود و بالغ بر ۸/۴ میلیون غرفه دار در مساحتی بالغ بر ۱۳۸ میلیون مترمربع در این نمایشگاه ها شرکت می کنندو ۳۵۳ میلیون نفرنیز ازاین نمایشگاه ها در شهرهای مختلف دنیا بازدید می کنند.
رئیس انجمن نمایشگاههای بین المللی ایران اظهار کرد: ۱۲۱۷ مرکز نمایشگاهی مسقف بالای ۵ هزار مترمربع در جهان وجود دارد و مهمتر از همه این است که تبادل تجاری حاصل از برگزاری نمایشگاه های طول سال در جهان ۵۵۱ میلیارد دلار یعنی چیزی حدود ۴ برابر بودجه کشور ما در سال ۱۴۰۱ است که نشان از اهمیت صنعت نمایشگاهی است.
وی بیان کرد: هفتمین دوره "روز جهانی نمایشگاه ها" بر ارزش غیرقابل جایگزین نمایشگاه های فیزیکی و رویدادهای تجاری رو در رو در ایجاد بسترهایی برای رشد و بهبود اقتصادی تمرکز دارد.
صیفی اضافه کرد: روز جهانی نمایشگاه ها بهترین زمان برای تجلیل از ارزش بی بدیل نمایشگاه های فیزیکی و رویدادهای تجاری رو در رو در گرد هم آوردن مردم و پیشبرد اقتصاد جهانی و فرصتی ارزشمند برای تجلیل و قدردانی از فعالان این صنعت خواهد بود.
رئیس انجمن نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: انجمن نمایشگاههای بین المللی ایران به منظور ساماندهی فعالیتهای نمایشگاهی، برنامه ریزی و برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه های داخل و خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بستر مناسب در جهت توسعه تجارت و صادرات و همچنین حمایت از بهبود فضای کسب و کار برای نیل به اهداف قانونی توسعه در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردیده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مرکز نمایشگاهی کشور عضو این انجمن می باشند؛ افزود: ۶۰۰ عنوان نمایشگاهی در ایران برگزاری می شود که بالغ بر ۸ میلیون و ۳۹۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی را دربرمی گیرد. همچنین تخمین زده میشود که حدود ۴۰۳ هزار مترمربع فضای مسقف نمایشگاهی در ایران وجود دارد.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست