به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، میعاد صالحی با بیان اینکه "در حوزه لکوموتیو ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به ما رسیده است"، اظهار کرد: متأسفانه در سالهای گذشته بنای ریلگذاری بهگونهای بوده است که در بسیاری از مناطقی که بار داریم ریلگذاری صورت نگرفته است و در بخشهایی که ریلگذاری صورت گرفته است، بار نداریم؛ در سطح کلان برای اینکه نقشه راه داشته باشیم توسعه خطوط ریلی راهبردی در بحث مسافری را در دستور کار خود قرار دادهایم.
وی با ابراز اینکه ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حملونقل ریلی تخصیص نیافته است و این بخش را با مشکلات زیادی روبهرو کرده است، افزود: در بخش تولید لوکوموتیو بخش خصوصی ۴۶۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری کرده است. ۱۳۶۶ واگن باری نو، ۳۳ لوکوموتیو و ۶۴ واگن مسافری بازسازی شد و ۴ واگن خودکشش هم در این بخش تأمین شده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه حوزه ریلی در بخش مسافری در یک دهه گذشته چندان سود نداشته است و دولت در این بخش حمایت لازم را نکرده است، مطرح کرد: متأسفانه سازمان برنامه کملطفی در تخصیص اعتبار داشته است و همین باعث شده است سن ناوگان ریلی در بخش مسافری افزایش یابد.
صالحی یادآور شد: در ۴ ماه امسال ۹.۶ میلیون نفر جابهجا شدهاند که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد جابهجایی و ۲۲ درصد کاهش تأخیرات را داشتهایم، در مجموع حمل باری و مسافری طی ۴ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد کرده است.
وی با اشاره به افتتاح بزرگترین بندر خشک ریلی با وسعت ۷۰۰ هکتار، گفت: این مرکز دارای ۱۸ خط ریلی است و بهعنوان یک مرکز لجستیک مهم بهشمار میرود. همچنین حوزه بهسازی و بازسازی خطوط رشد ۲۰۰درصدی داشته و ۳هزار میلیارد تومان برای اعتبار آن نیاز است، از طرفی ۱۱۱ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان، یزد و لرستان آماده بهرهبرداری است.
مدیرعامل راهآهن یادآور شد: در مسیرهای ریلی در اربعین سفرها را ۱۰۰ درصد افزایش دادهایم. قطار تهران ـ کربلا را برای کل سال در نظر گرفتهایم که این خط فعلاً سه ماه بهصورت آزمایشی راهاندازی شده است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست