به گزارش اقتصادنامه، این برای نخستین بار از زمان طراحی موتور ملی EF7 تاکنون است که شبکه تامین ایرانخودرو با برنامهریزیهای صورت گرفته از ابتدای امسال و هدایت این شرکت، موفق به افزایش ظرفیت تامین و ایجاد زمینه افزایش تولید موتور ملی شده و یک رکورد تاریخی را در صنعت خودرو ایران به ثبت برساند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در این باره گفت: امروز با تلاش همه همکارانم و با برنامهریزی صورت گرفته، شاهد تولید هزارمین دستگاه موتور ملی EF7 در یک روز هستیم و این امر میتواند یکی از گامهای مهم در تحقق هدف «ایرانخودرو پاورترین» قلمداد شود.
مهدی خطیبی افزود: این موفقیت در حالی اتفاق افتاد که کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نه تنها کمکی از سوی سایر کشورها به ویژه اروپاییها صورت نمیگیرد بلکه برای ما مانع تراشی میکنند.
وی با بیان اینکه ایران خودرو امروز در شرایط بسیار مطلوبی از نظر سطح دانش و فناوری قرار دارد، گفت: موفقیت در افزایش تیراژ تولید مصداقی از سیاستهای نظام در گره نخوردن امور صنعتی و اقتصادی کشور به برجام است.
خطیبی قوای محرکه و موتور را یکی از مزیتهای گروه صنعتی ایران خودرو برشمرد و گفت: به شدت و با سرعت به دنبال افزایش میزان تولید هستیم و در این مسیر از تمام ظرفیتهای داخلی از جمله شرکتهای دانشبنیان بهره خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه استراتژی اصلی گروه صنعتی ایرانخودرو فعالسازی تمام ظرفیتهای بالقوه و موجود در راستای افزایش داخلیسازی و درآمدزایی در سطح گروه است، تاکید کرد: شکستن سقف تولید موتور ملی زمینه ساز راه اندازی ایرانخودرو پاورترین است که به واسطه آن قطب تولید موتور در منطقه خواهیم شد.
خطیبی تصریح کرد: آمادگی داریم علاوه بر تغذیه خطوط تولید ایرانخودرو به دیگر خودروسازها نیز موتور تحویل دهیم و در همین راستا مذاکرات مختلفی برای تحقق این هدف در حال انجام است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو تولید کمی همراه با کیفیت موتور را زمینه ساز صادرات قوای محرکه دانست و گفت: درصدد هستیم با شناسایی نقاط بهبود و ارایه محصول با کیفیت بازارهای صادراتی آن را نیز توسعه دهیم.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست