چهارشنبه 6 تير 1403 شمسی /6/26/2024 10:10:52 AM

یک کمپانی با سابقه بین المللی سوییسی که در زمینه تولید عطر و اسانس صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی و انواع طعم دهنده های صنایع غذایی فعالیت می کند، در یک اقدام عجیب مشکلاتی را برای مشتری ایرانی خود ایجاد کرده است.
رفتار عجیب و غیر حرفه‌ای کمپانی فرمنیخ سوییس در قبال مشتری ایرانی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، شرکت سوییسی فرمنیخ Firmenich ، یکی از پرچمداران صنعت عطر و اسانس در سطح جهان شناخته می شود که بیشترین فعالیت اقتصادی را با کشور آمریکا دارد، و با داشتن چندین کارخانه در ایالت نیوجرسی ، یک محموله تولیدی کشور آمریکا را به جای محصولات تولیدی کشور سوییس برای مشتری ایرانی خود ارسال کرده و مشخص نیست در شرایطی که این شرکت با سابقه از شرایط تحریمی حاکم بر ایران آگاه بوده، با چه هدفی دست به چنین اقدام مشکوکی زده است.

‎پس از ارسال این کالای ساخت کارخانه فرمنیخ در آمریکا و ارسال به مقصد ایران و رسیدن و رویت کالا در گمرک شهریار تهران و بررسی و تحقیقات گمرکی به نظر می رسد پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران این کالا مجوز ترخیص نداشته باشد.

‎بر پایه این گزارش، در حال حاضر این محموله اسانس که به عنوان مواد اولیه صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی در صنایع کشور مورد استفاده قرار می گیرد، همچنان در گمرک بلاتکلیف مانده است.

‎نکته سوال برانگیز ماجرا آن است که این شرکت بین المللی سوییسی که در حال حاضر بیش از یکصد نماینده فعال در کشورهای مختلف دارد و با دارا بودن بیش از ۱۲۵ سال سابقه فعالیت در این صنعت، چطور دست به این اقدام غیر قانونی زده است.

‎شرکت بین المللی فرمنیخ سوویس Firmenich از تاریخ ۹ می (may) ۲۰۲۳ توسط یک کمپانی بزرگ هلندی بنام دی.اس.ام D.S.M خریداری شده و باید بررسی کرد که این شرکت هلندی در این اتفاق غیر حرفه ای و مشکوک چه نقشی دارد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین