به گزارش اقتصادنامه، سعید علیزاده با اشاره به داخلی بودن مجموعههای موتور و شاسی خودروهای گروه پادرا افزود: در حال حاضر قطعات بدنه و تزئینات کابین جلو خودروهای گروه پادرا (شامل محصولات پادرا پلاس و کارون) به صورت CKD وارد می شود که با توجه به اقداماتی که انجام شده است تمامی قالبهای قطعات بدنه این محصولات خریداری شد و پس از راه اندازی قالب های مذکور بدنه این خودروها نیز از سال آینده در شرکت زامیاد تولید میشوند.
او افزود: پروژه داخلیسازی قطعات تزئیناتی نیز آغاز شده است که پس از اجرای این پروژه، خودروهای گروه پادرا به صورت کامل در داخل کشور تولید خواهند شد.
علیزاده گفت: تولید خودرو پادرا پلاس که از اردیبهشت ماه امسال متوقف شده بود مجددا از مهرماه آغاز شد و در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰ دستگاه پادرا پلاس در شرکت زامیاد تولید میشود که این میزان در سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۴۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
مدیرعامل زامیاد با اشاره به تولید محصولات جدید از سال ۱۴۰۳ افزود: همچنین برنامهریزیهای لازم جهت تولید ۱۰۰۰ دستگاه کامیونت باراد با ظرفیت های ۵/۵ تن، ۶ تن و ۹/۵ تن در سال آینده انجام شده است.
علیزاده تصریح کرد: خودروهای باراد بر اساس استانداردهای ۸۵ گانه تولید میشوند و این خودروها به سیستمهای کنترل پایداری (ESC)، هشدار حرکت بین خطوط (LDW) و سیستم ترمز کمکی پیشرفته مجهز خواهند شد.
او علت زمانبر بودن عرضه محصولات جدید را الزام رعایت استانداردهای ۸۵ گانه جهت تولید خودروهای جدید عنوان کرد و گفت: با توجه به الزام انجام تستهای عملکردی تجهیزات مرتبط با این استانداردها مانند استاندارد کنترل پایداری خودرو (ESC)، تولید محصولات جدید پس از انجام تست های مربوطه در دستور کار قرار دارد.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست