شنبه 9 تير 1403 شمسی /6/29/2024 5:29:58 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:81051
  • زمان انتشار:چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-12:47
  • کاربر:.

شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گزارش عملکرد خود در تولید، فروش و صادرات را طی فروردین امسال، به اطلاع سهامداران رساند.
تولید گل گهر 80 درصد رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، این شرکت که با نماد "کگل" در بورس حضور دارد، در گزارش خود از رشد تولید طی ماه نخست امسال (در مقایسه با فروردین پارسال) خبر داده است، با این حال فروش و همچنین صادرات این شرکت افت را نشان می دهد.

گل گهر در فروردین امسال گندله، گندله ریزدانه و کنسانتره سنگ آهن را به تولید رسانده است. مجموع تولید این شرکت در بازه زمانی تحت بررسی، نزدیک به دو میلیون و 500 هزار تن بوده است. در مقایسه با تولید فروردین پارسال –حدود یک میلیون و 400 هزار تن- این شرکت توانسته تولید خود را نزدیک به 80 درصد بالا ببرد. بیشترین محصول تولیدی گل گهر در ماه ابتدایی امسال کنسانتره سنگ آهن با رقم بالغ بر یک میلیون و 350 هزار تن بوده است. کمترین محصول تولید شده توسط گل گهر نیز گندله ریزدانه با رقم کمتر از 11 هزار تن بوده است.

 این شرکت مانند فروردین پارسال هماتیت باطله دانه بندی تولید نکرده است.

گل گهر اما در بخش فروش دچار افت نسبت به فروردین پارسال شده است. کل فروش داخلی این شرکت در فروردین امسال حدود 658 هزار تن بوده است. این در حالی است که گل گهر در ماه مشابه پارسال حدود یک میلیون و 445 هزار تن محصول فروخته بود. بنابراین فروش این شرکت 55 درصد افت کرده است.

تنها محصول فروخته شده گل گهر در فروردین امسال گندله بوده است، حال آنکه در ماه مشابه پارسال، این شرکت کنسانتره سنگ آهن، گندله ریزدانه و هماتیت باطله دانه بندی هم فروخته بود. به نظر می رسد گل گهر در ماه های پس از فروردین این افت فروش را جبران خواهد کرد.

اما به تبع افت فروش، درآمد گل گهر نیز از محل فروش داخلی پایین آمده است. این شرکت در فروردین پارسال بالغ بر پنج هزار و 400 میلیارد تومان درآمد فروش داشت که این رقم در ماه مشابه امسال به حدود سه هزار و 600 میلیارد تومان رسیده تا افت 33 درصدی نصیب گل گهری ها شود.

گل گهر هر تن گندله خود را در فروردین امسال بالغ بر پنج میلیون و 400 هزار تومان فروخته است که رشد بیش از یک میلیون و 300 هزار تومانی را نسبت به ماه مشابه پارسال نشان می دهد.

نگاهی هم به فروش صادراتی گل گهر بیندازیم. این شرکت در فروردین امسال توانسته 136 هزار و 123 تن محصول را صادر کند. در مقایسه با ماه مشابه پارسال، فروش خارجی گل گهر افت 25 درصدی را نشان می دهد.

درآمد گل گهر از صادرات فروردین بالغ بر 483 میلیارد تومان بوده است. با توجه به درآمد حدودا 818 میلیارد تومانی گل گهر در فروردین پارسال، این شرکت افت 41 درصدی را در درآمد صادراتی خود تجربه کرده است. تنها محصول صادراتی گل گهر در ماه ابتدایی امسال گندله بوده که هر تن از آن بیش از سه میلیون و 500 هزار تومان فروخته شده است (حدودا یک میلیون و 900 هزار تومان ارزان تر از قیمت فروش داخلی). نکته دیگر اینکه قیمت گندله صادراتی گل گهر در مقایسه با فروردین پارسال 950 هزار تومان در هر تن افت کرده است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین