شنبه 3 آذر 1403 شمسی /11/23/2024 4:26:16 AM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:81121
  • زمان انتشار:شنبه 29 ارديبهشت 1403-23:59
  • کاربر:
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو خبر داد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با بیان این‌که تارا هیبرید به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی قوای محرکه دوگانه، به هیچ زیرساختی برای شارژ نیاز ندارد، گفت: پیش بینی می‌شود این محصول کاهش ۴۰درصدی مصرف سوخت را نسبت به نسخه بنزینی به ارمغان آورد و بدون نیاز به توسعه زیرساخت، کاربری‌های متنوعی در سطح کشور داشته باشد.
تارا هیبرید بهار سال آینده وارد بازار می‌شود/ ری‌را برقی رقیب جدی محصولات وارداتی

به گزارش اقتصادنامه، مهدی رادمنش، با بیان این‌که ایران خودرو در راستای شرح ماموریتی که برای توسعه خودروهای مورد نیاز جامعه از طیف سواری تا تجاری دارد، برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده و به دنبال اجرای آن‌هاست، عنوان کرد: این برنامه‌ها در مراحل‌ و مقاطع مختلف زمانی اجرا می‌شود. هم چنین در راستای سیاست‌های وزارت صمت و تاکید بر تسریع برقی‌سازی محصولات تولیدی ایران خودرو، برنامه اصلی این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه، طراحی و تکوین خودروهای برقی و برقی‌سازی محصولات تولیدی است.
وی افزود: در این راستا، پروژه‌های متعددی تعریف شده که مهم‌ترین آن‌ها، تعریف دو محصول هیبرید و برقی است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصول تارا به منظور کاهش مصرف سوخت به تکنولوژی هیبرید و برقی مجهز خواهد شد؛ این پروژه در حال حاضر آغاز شده و مراحل اجرایی آن در حال انجام است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با اشاره به این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مراحل نمونه‌سازی این خودرو تا پیش از تابستان امسال انجام خواهد شد، اظهار کرد: تست‌های تابستانه در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و فاز صنعتی سازی از پاییز آغاز می‌شود. تا انتهای سال نیز، مرحله توسعه تارا هیبرید به اتمام رسیده و در سه ماهه ابتدایی سال آینده، این محصول با طی کردن مراحل تجاری سازی و به کیفیت رسانی، قابلیت عرضه به مشتریان را خواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که به صورت هم زمان، پروژه تولید محصول تمام برقی نیز در ایران خودرو تعریف شده است، خاطرنشان کرد: محصول جدید ایران خودرو که با نام ری‌را عرضه می‌شود، اولین خودروی کراس اوور ساخت داخل به شمار می‌رود که بر روی پلتفرم کاملا بومی سازی شده ایران خودرو طراحی شده و تکوین یافته است. این محصول در دو مدل بنزینی و برقی عرضه شده و در جایگاه مناسبی نسبت به رقبای خود قرار خواهد گرفت.
به گفته رادمنش، نسخه بنزینی ری‌را، تا انتهای بهار امسال وارد مرحله تجاری‌سازی خواهد شد و هم زمان، مرحله برقی سازی این محصول در دست اجراست. پیش‌بینی می‌شود تا انتهای تابستان امسال مدل‌های اولیه ری‌را تمام برقی ساخته شوند و فرآیند تست و صحه‌گذاری آغاز شود؛ در ادامه، فاز صنعتی‌سازی کلید خورده و در نهایت، تا انتهای سال جاری، این محصول به انتهای فاز توسعه رسیده و در سه ماهه ابتدایی سال آینده، به مرحله تجاری‌سازی و کیفیت‌رسانی خواهد رسید. 
وی با بیان این‌که ری‌را برقی از اواخر بهار سال آینده عرضه خواهد شد، گفت: این محصول منطبق بر تکنولوژی‌های روز دنیا بوده و پیمایشی که برای آن پیش بینی شده، ۴۲۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل است. این خودرو تمام برقی بوده و با استفاده از موتور الکتریکی پر قدرت، نسبت به خودروی بنزینی از عملکرد بسیار بالاتری برخوردار است. شتاب و پیمایش ری‌را برقی در حد خودروهای الکتریکی روز دنیاست و می تواند رقیب جدی برای محصولات وارداتی باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین