چهارشنبه 6 تير 1403 شمسی /6/26/2024 10:23:07 AM

طی دو ماهه نخست امسال، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
افزایش ۲۹ درصدی تخلیه کالای اساسی در ۲ ماه امسال

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته (۱۴۰۲)، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن بود که در این بین جو رشد ۱۴۰ درصدی، ذرت رشد ۲۸ درصدی، سویا رشد ۱۶۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۱۳۲ درصدی داشت.

رشد ۱۴۰ درصدی تخلیه جو تخلیه در دوماهه ابتدایی امسال

میزان تخلیه گندم طی دو ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۶ هزار و ۳۲۵ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۴۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی مدت مذکور معادل ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی است.

تخلیه ۱۰ هزار و ۴۳ تنی برنج

افزون بر این گزارش، میزان تخلیه سویا طی ۶۰ روزه نخست سال جاری، معادل یک میلیون و ۶۴ هزار و ۷۱۰ تن بود که رشد ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۰ هزار و ۴۳ تن بود.

رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر در بنادر کشور

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی دو ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۷۳ هزار و ۳۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۳۰ هزار و ۱۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۱۳۲ درصدی هستیم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین