شنبه 9 تير 1403 شمسی /6/29/2024 6:01:06 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:81403
  • زمان انتشار:چهارشنبه 16 خرداد 1403-17:15
  • کاربر:.

شرکت صنعتی، معدنی چادرملو که با نماد "کچاد" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی خود به سامانه کدال، جزئیات عملکردش در دو ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد.
کارنامه چادرملو در دو ماه ابتدایی امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، چادرملو در دو ماه ابتدایی امسال محصولاتی شامل آهن اسفنجی، فولاد، کنسانتره آهن و گندله را تولید کرده است. این شرکت همچنین در تولید برق نیروگاهی نیز فعال بوده است.

گزارش منتشره نشان می دهد تولید محصولات (غیر برق) چادرملو در دو ماه نخست امسال به حدود دو میلیون و 818 هزار تن رسیده است.  با توجه به تولید حدودا سه میلیون و 100 هزار تنی در فروردین و اردیبهشت پارسال، این شرکت با افت نزدیک به 9 درصدی مواجه شده است.

بیشترین محصول تولیدی چادرملو، کنسانتره آهن بوده که این شرکت نزدیک به یک میلیون و 626 هزار تن از آن را به تولید رسانده است.

آهن اسفنجی تولیدی در چادرملو نیز در فروردین و اردیبهشت امسال بیش از 316 هزار تن بوده است. همچنین فولاد تولیدی در این شرکت نیز به بالای 225 هزار و 500 تن در دو ماه نخست امسال رسیده است. چادرملو در تولید گندله نیز به عدد تقریبا 650 هزار و 400 تن نزدیک شده است.

اما تولید برق چادرملو نیز در فروردین و اردیبهشت امسال  575 هزار و 534 مگاوات ساعت بوده که نسبت به دو ماه نخست پارسال رشد  حدودا 16 درصدی را نشان می دهد. متوسط قیمت فروش هر مگاوات ساعت برق تولیدی چادرملو بیش از 152 هزار تومان در هر مگاوات ساعت بوده است.

اما در کنار افت تولید در چادرملو، این شرکت کاهش فروش را نیز در دو ماه نخست امسال به ثبت رسانده است.

طبق گزارش منتشره، فروش چادرملو (بدون محاسبه برق) در دو ماه ابتدایی امسال بیش از دو میلیون و 441 هزار تن بوده است. با توجه به فروش حدودا دو میلیون و 662 هزار تنی چادرملو در فروردین و اردیبهشت پارسال، این شرکت بیش از هشت درصد افت فروش را تجربه کرده است.

چادرملو همچنین حدود 307 هزار مگاوات ساعت از برق تولیدی خود را به فروش رسانده است. در مقایسه با فروش دو ماه ابتدایی پارسال (حدود 498 هزار مگاوات ساعت) افت 38  درصدی در فروش برق چادرملو به ثبت رسیده است.

اما پر فروش ترین محصول چادرملو در دو ماه ابتدایی امسال کنسانتره آهن بوده که بالغ بر 796 هزار تن از آن به فروش رفته است. همچنین گران ترین محصول فروخته شده چادرملو نیز فولاد بوده که هر تن از آن بالغ بر 21 میلیون و 500 هزار تومان فروخته شده است.

درآمد چادرملو از فروش داخلی فروردین و اردیبهشت امسال بالغ بر هشت هزار و 400 میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته با فروش بیش از هشت هزار و 300 میلیارد تومان، درآمد حاصل از فروش داخلی این شرکت رشدی جزئی را نشان می دهد.

اما در بخش صادرات، چادرملو توانسته آمار 29 هزار و 460 تنی را در دو ماه ایتدایی امسال ثبت کند. این در حالی است که در مدت مشابه پارسال، چادرملو صادرات نداشت. درآمد حاصل از فروش صادراتی چادرملو طی دو ماه نخست امسال بیش از 570 میلیارد تومان بوده است.

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین