چهارشنبه 6 تير 1403 شمسی /6/26/2024 10:11:22 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:81450
  • زمان انتشار:شنبه 19 خرداد 1403-19:18
  • کاربر:
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرابورس اعلام شد:

مجمع عمومی عادی سالیانه فرابورس ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ امروز نوزدهم خردادماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۲ درصدی سهامداران برگزار شد که طی آن علاوه بر تصویب صورت‌های مالی، با تقسیم ۵۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت شد. در این مجمع همچنین اعضای جدید هیئت‌مدیره فرابورس انتخاب شدند.
افزایش ۴۸ درصدی سود خالص فرابورس در سال ۱۴۰۲/اعضای جدید هیئت‌مدیره انتخاب شدند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران در مجمع عمومی عادی سالانه، گزارش جامعی از عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ارائه کرد و با اشاره به اینکه فرابورس ۸ بازار با کارکردهای مختلف دارد، گفت: سرمایه شرکت فرابورس ایران در حال حاضر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است.

شیرازی از رشد ۵۲ درصدی ارزش تامین مالی انجام‌شده در فرابورس به کمک ابزارهای مختلف خبر داد.

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه طی سال گذشته، بازار نوآفرین مربوط به شرکت‌های استارتاپی راه‌اندازی شد، گفت: این بازار با استقبال خوبی همراه بود به طوری که در همان سال گذشته ۷ شرکت در این بازار پذیرش شد و تا پایان تیرماه جاری نیز اولین شرکت در این بازار عرضه اولیه خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس در خصوص عملکرد مالی این شرکت نیز اظهار کرد: طی سال گذشته درآمد عملیاتی فرابورس ۴۱ درصد، سود عملیاتی ۳۰ درصد و سود خالص ۴۸ درصد رشد کرده است. ضمن آنکه ۲۵ درصد افزایش سرمایه در سال گذشته ثبت شد‌.


وضعیت پذیرش، درج و عرضه‌‌های اولیه

شیرازی از درج ۳۰ شرکت در بازارهای اول و دوم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۸۸ درصدی خبر داد و افزود: همچنین عرضه اولیه و گشایش نماد ۲۶ شرکت طی سال گذشته در فرابورس انجام شد که رشد ۳۰ درصدی را ثبت کرده است.

وی در ادامه از پذیرش ۱۳ شرکت دانش‌بنیان که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۳۳ درصدی داشته، خبر داد و گفت: همچنین رشد ۱۵۰ درصدی در عرضه اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خورد.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران در بازار تامین مالی جمعی نیز رشد بسیار خوبی ثبت شده است به‌طوری‌که سال گذشته ۲۹۶ طرح به ارزش ۳۴۵۴ میلیارد تومان تامین مالی شده و برآورد می‌شود که این عدد امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.


افزایش صندوق‌های فرابورسی به ۱۱۸ صندوق سرمایه‌گذاری

شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری، روند تعداد صندوق‌ها رو به رشد است، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ با اضافه شدن ۲۹ صندوق، تعداد صندوق‌های فرابورسی به ۱۱۸ صندوق در ۱۴ نوع مختلف رسید.

وی در همین زمینه افزود: در سال گذشته ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی پذیرش شد که ۶۷ درصد رشد داشته است.

 

اهم پروژه‌های سال ۱۴۰۳

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به اهم پروژه‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت پرداخت و گفت: بررسی و اقدام برای زیرساخت‌های راه‌اندازی سامانه معاملات، تعمیق بازار توافقی و ورود اوراق بدهی به این بازار، تعیین تکلیف استفاده بهینه از ساختمان دیدار، راه‌اندازی تامین مالی جمعی ارزی که در ۱۳ خردادماه جاری محقق شد و آغاز عرضه‌های اولیه سهام در بازار نوآفرین از برنامه‌های فرابورس ایران در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌رود‌.

شیرازی در نهایت، توسعه بازار انتشار اختیار معاملات، رونمایی از تلویزیون اینترنتی فرابورس ایران با نام «فرابورس تی وی»، پذیره‌نویسی صندوق‌های پوشش ریسک، بازطراحی صندوق‌های سرمایه‌گذاری صندوق در صندوق و ترویج حاکمیت شرکتی را از دیگر پروژه‌های فرابورس عنوان کرد.


انتخاب اعضای هیئت‌مدیره دوره نهم

با توجه به پایان مهلت قانونی فعالیت اعضای هیئت‌مدیره دوره هشتم، در مجمع عادی سالیانه فرابورس برای انتخاب اعضای جدید رأی‌گیری انجام شد.

بر این اساس پس از شمارش آرا به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره فرابورس ایران برای دوره نهم، شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، کارگزاری صبا تامین، گروه مالی ملت، گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، گروه سرمایه‌گذاری امید و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران به عنوان اعضای اصلی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سینا، سرمایه‌گذاری صبا جهاد و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره فرابورس انتخاب شدند.

شایان ذکر است در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرابورس ایران، موسسه حسابرسی آزموده کاران به‌عنوان حسابرس اصلی، موسسه ایران مشهود به عنوان حسابرس علی‌البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین