سه شنبه 29 خرداد 1403 شمسی /6/18/2024 4:41:55 PM

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملیات تعمیرات اساسی سکوی سلمان به عنوان بزرگترین سکوی نفتی خلیج‌فارس در کمترین زمان با موفقیت به پایان رسیدو این میدان مشترک نفتی به مدار تولید بازگشت.
پایان تعمیرات اساسی بزرگترین سکوی نفتی خلیج‌فارس

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، علیرضا مهدی‌زاده افزود: پس از سپری شدن بیش از سه دهه از تعمیرات اساسی سکوی سلمان و با توجه به ضرورت‌های عملیاتی و نیاز سکو به انجام این تعمیرات، همچنین به منظور جلوگیری از وقوع توقف طولانی‌مدت تولید نفت، این پروژه، از اواخر اردیبهشت سال جاری آغاز شد و پس از ۳ هفته کار طاقت‌فرسا به پایان رسید.

وی گفت: از اقدامات انجام شده می‌توان به ترمیم ترک خط لوله هدر، تعویض خطوط لوله فرسوده با خط لوله‌های جدید، تعویض شیرآلات فرسوده، رفع نشتی از سیستم هوای ابزار دقیق سکو و … اشاره کرد که با توجه به مشترک بودن میدان و ضرورت بازگرداندن تولید، در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: برای انجام تعمیرات اساسی سکوی سلمان، مجوز یک ماه خاموشی سکو از شرکت ملی نفت ایران دریافت شد که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در همه بخش‌ها، این عملیات یک هفته زودتر از برنامه به پایان رسید.

وی با بیان اینکه در این عملیات مشارکت بی‌نظیر همکاران منطقه لاوان، سکوی سلمان و سایر سکوها شکل گرفت، گفت: با توجه به اینکه مشکلات فنی سکوی سلمان به دلیلی فرسودگی و … انجام کار عملیاتی را برای همکاران با دشواری‌های زیادی مواجه کرده بود، همکاران حتی در زمان استراحت خود نیز برای مشارکت در این پروژه ابراز تمایل کردند و به همین دلیل توان نیروی اجرایی برای این عملیات دو برابر شد و با انجام ۱۶ ساعت کار اجرایی در روز، یک هفته زودتر از برنامه زمان‌بندی به نتیجه رسید.

مهدی‌زاده افزود: دست‌اندرکاران این پروژه با استفاده از فرصت خاموشی سکو، اقدامات دیگری از جمله تعویض خط لوله ورودی گاز از سکوی سلمان گازی به سلمان نفتی را هم با موفقیت اجرا کردند که با این اقدامات، عملاً دو برابر حجم کار پیش‌بینی شده در این پروژه انجام شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پایان از همه مسئولان و کارکنانی که در این پروژه بزرگ مشارکت داشتند، به‌ویژه مهندس حقیقی مدیر منطقه لاوان، تشکر و قدردانی کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین