سه شنبه 29 خرداد 1403 شمسی /6/18/2024 4:48:19 PM

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: ۸ هزار سرفصل برای شناسه کالا تعریف شده که تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار خواهند شد.
تمامی کالاها تا پایان سال شناسه‌دار می‌شوند

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که برای تمامی کالا شناسه تعریف کند. این فرآیند هم اکنون برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه گذاری ایجاد شده و اخیراً هم ۶۸ تعرفه جدید به این موضوع اضافه شده است.

وی گفت: ما مکلف هستیم تا پایان سال تمامی کالا شناسه گذاری کنیم چراکه طبق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است و این زیرساخت را آماده کرده‌ایم.

محله‌ای اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای دریافت شناسه طراحی شده و گروه‌های که اقدام به واردات کالا می‌کنند باید این شناسه‌ی کالا را دریافت کند. با ایجاد شناسه کالا کالاهای که وارد می‌شود کاملاً شفاف شده و مشخصات کشور سازنده و نام تجاری درج می‌شود.

این مقام مسؤول در مصاحبه رادیویی بیان کرد: در حوزه عرضه کالا اگر کالایی دچار مشکل شود چه در بخش فروشنده چه در بخش خریدار شفافیت در زنجیره تأمین کالا ایجاد می‌شود. شفافیت در زنجیره تأمین و شفافیت در مناسبات تجاری و ایجاد تضمین کیفیت از جمله مزایای شناسه کالا است. ‌



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین