سه شنبه 29 خرداد 1403 شمسی /6/18/2024 5:21:17 PM

مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری۲۴۹۶۷ میلیارد تومان، بوده که از این مبلغ تا کنون ۳۸،۰۴۱ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است.
انتشار ۲۴.۹ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی در سال جاری

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و اوراق مرابحه عام دولتی به مبلغ ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال و نیز عرضه آن اوراق اقدام کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همچنین عرضه عمومی مجموعا مبلغ ۲۰۵۰۷ میلیارد تومان به صورت نقدی از محل فروش اوراق تامین شد.

لازم به ذکر است با احتساب مبلغ فروش اوراق در هفته‌های قبل، تاکنون مجموعا ۲۴۹۶۷ میلیارد تومان، دولت از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی نموده است.

شایان ذکر است در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری به مبلغ ۲۴۹۶۷ میلیارد تومان، تا کنون مبلغ ۳۸۰۴۱ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است که بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی می‌باشد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین