به گزارش اقتصادنامه، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که ۲.۶ میلیون بنای ناپایدار در کشور بار سنگینی است، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم گامهای بزرگی در این زمینه برداشته شد و شاهد نوسازی بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده بودیم.
وی تصریح کرد: ابتکار تشکیل و راه اندازی حلقههای میانی بزرگترین کمک به دولت و نیز شهرداریها در زمینه نوسازی بافتهای فرسوده شهری به شمار میرود و قطعا این رویکردی که اکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران در پیش گرفته است، دولتهای بعدی را نیز مطالبهگر خواهد کرد.
وی افزود: خوشبختانه دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی ارتباط خوبی با واحد بازرسی سایر نهادها به خصوص قوه مجریه و قوه قضاییه دارد و از شهروندان میخواهم چنانچه در مسیر نوسازی واحدهای خود با کارشکنی دستگاهی مواجه شدند حتما با ما تماس بگیرند و مجموعه بازرسی وزارت راه و شهرسازی سریعا این موارد را پیگیری میکند.
آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با بیان این که دستگاههای اجرایی دست اندر کار در این زمینه عمدتا شهرداریها، بانکها، دستگاههای خدمات رسان و اداره ثبت اسناد هستند، گفت: این سئوال از سوی شهروندان مطرح است در صورتیکه هر یک از این دستگاهها به وظایف خود عمل نکرده و در اجرا ظرفیتهایی قانونی در این حوزه سر باز بزنند، تکلیف آنها چیست؟
وی بیان کرد: پاسخ این است که در درجه اول شهروندان میتوانند مراتب را با سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در مراحل بعدی به واحد بازرسی شهرداریها، اداره کل بازرسی استانداریها، سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت با دادستانها در میان بگذارند.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست