چهارشنبه 6 تير 1403 شمسی /6/26/2024 8:46:05 PM

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سالانه ۱۷میلیون تن محصولات دامی در کشور تولید می شود، گفت: برای رفع مشکلات بهداشتی در حوزه تغذیه، باید به بخش دام اهمیت دهیم.
سالانه ۱۷ میلیون تن محصولات دامی و فرآورده‌های دامی تولید می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، سیدمجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: برای تأمین سلامت جامعه باید به سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی توجه شود.

وی ادامه داد: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است و از این رو اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهاد کشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌های دامی هستند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل بیماری هاری با افزایش سگ‌های پرسه‌گر اشاره کرد و از شهرداری‌ها خواست در زمینه کنترل این سگ‌ها اقدام کنند.

وی اذعان کرد: جمعیت سگ‌های پرسه‌گر در کشور زیاد شده و کنترل این حیوانات با شهرداری‌ها است.

نوروزی افزود: سازمان دامپزشکی کشور، تزریق واکسن به سگ‌های پرسه‌گر را انجام می‌دهد و با این حال در برخی مناطق با مشکل بیماری هاری روبه‌رو شده‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به یک میلیون قلاده سگ واکسن می‌شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین