جمعه 8 تير 1403 شمسی /6/28/2024 3:00:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| صنعت| فارسی|
  • کد مطلب:82747
  • زمان انتشار:دوشنبه 4 تير 1403-13:43
  • کاربر:

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس آمار واحدهای صنعتی از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۷ هزار واحد صنعتی در حال فعالیت بود که امروز این رقم به ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد صنعتی رسیده است.
رشد ۱۰ درصدی تعداد واحدهای صنعتی فعال؛ ۵۲ هزار و ۷۳۲ واحد داریم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی کشور با اشاره به اینکه علاوه بر احیای واحدهای راکد باید نوسازی و به‌سازی واحدهای اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: برگزاری این همایش اتفاقات مثبتی را زمینه افزایش تولید رقم خواهد زد و نهضت احیای واحدهای راکد باید در دولت‌های آینده نیز همچنان ادامه دار باشد.

وی افزود: امروز بخشی از اقداماتی که در نهضت احیای واحدهای راکد رخ داده، اطلاع رسانی شده، زیرا تنها واحدهای راکد احیا نشده و واحدهایی وجود دارد که خودشان احیا شدند و در آن واحدها طرح توسعه اجرا شده است؛ به طور مثال واحدی احیا شده که موجب احیای واحد دیگری هم شده است. به عبارت دیگر واحدی به تنهایی احیا نشده بلکه در پی آن موجب احیای واحدهای دیگر هم شده که قطعاً یکی دیگر از دستاوردهای مثبت دولت سیزدهم در زمینه رشد اقتصاد کشور به شمار می‌رود و البته واحدهایی در کشور وجود دارد که احیا شدند و پس‌از احیا با استفاده درست از ظرفیت‌های داخلی واحد موجب ارتقای همان واحد شده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به افزایش ظرفیت واحدهای زیر ۵۰ درصد کارکرد، ادامه داد: افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیتی کمتر از ۵۰ درصد فعال بودند نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد؛ افزایش ظرفیت موجب می‌شود واحد در مسیر راکد شدن قرار نگیرد، زیرا اگر واحد راکد شود برای احیای آن نیاز به انرژی دو برابری خواهد بود.

این مقام مسؤول افزود: نوسازی و بازسازی واحدهای احیا شده نیز باید در دستور کار قرار گیرد؛ رئیس جمهور شهید نیز به این موضوع اشاره کرده بودند که در سال ۱۴۰۳ باید اقدامات و روندهای دیگری را در حوزه صنعت انجام دهیم و تنها نباید واحدها را احیا کنیم و باید اقداماتی را در مسیر تداوم احیا واحدها در نظر داشته باشیم که فعالیت واحدهای راکد در آینده تضمین شود.

وی گفت: بر اساس آمار واحدهای صنعتی از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۷ هزار واحد صنعتی در حال فعالیت بود که امروز این رقم به ۵۲ هزار و ۷۰۳ واحد صنعتی رسیده است؛ با توجه به آمارها در دولت سیزدهم در این زمینه شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

مقیمی تصریح کرد: ۳۰ درصد واحدهای احیا شده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد و برای برخی تأمین مواد اولیه صورت گرفت. همچنین برخی واحدها مشکل ورود به بازار داشتند که رفع و برای برخی هم شرایط اخذ تسهیلات مساعد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای ۳۳ درصد این واحدها سرمایه‌گذاری جدید انجام شد و در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود ۱۱۶ واحد جدید احیا شده وارد چرخه شد. همچنین حدود چهار هزار و ۶۲۷ واحد صنعتی به چرخه فعالیت بازگشتند. ۳۰۰ واحد از مجموع ۱۰ هزار واحد احیا شده نیز نوسازی و بازسازی شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین