چهارشنبه 13 تير 1403 شمسی /7/3/2024 2:21:19 PM

بر اساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، از ابتدای سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا تامین شده که سهم صنایع از این میان ۹.۹ میلیارد دلار است.
تامین ۱۷.۵ میلیارد دلار برای واردات/ سهم ۹.۹ میلیارد دلاری صنایع

به گزارش اقتصادنامه به نقلل از ایسنا، طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ایران، از اول فروردین تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۸۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است

برا این اساس، برای کالاهای اساسی سه میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۹ میلیارد و ۹۶۷ میلیون دلار و برای خدمات ۳۵۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات سه میلیارد ۲۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

همچنین، برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی سه میلیارد و ۲۵۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۲۱ میلیون دلار و در مجموع سه میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ 28 هزار و 500 تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

مطابق این گزارش؛ تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل یک میلیارد و ۳۰۷ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۶۶۱ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۱۱  میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۴۴۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌ها همچنین به ترتیب ۷۵۵، ۱۵۵، ۶۱۶، ۶۳۰ و ۲۹ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۹ تیرماه سال جاری دریافت کرده‌اند.   

علاوه بر این، پنج میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین