پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 7:37:07 PM

بانک گردشگری گزارش عملکرد خود در بهار امسال را به اطلاع سهامداران رساند.
22.6 همت تسهیلات بانک گردشگری در  بهار

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، این بانک که با نماد "وگردش" در فرابورس ایران حضور دارد، در بخشی از گزارش ارسالی به سایت کدال، درآمدهای عملیاتی محقق شده اش در بهار امسال را اعلام کرده است.

درآمدهای محقق شده این شرکت در پنج بخش مختلف شامل تسهیلات، سپرده گذاری، اوراق بدهی، سرمایه گذاری ها و کارمزد به دست آمده است.

در ستون "جمع درآمد محقق شده از ابتدای سال مالی تا پایان خرداد 1403" آمده که بانک گردشگری از محل تسهیلات پرداختی طی سه ماه ابتدایی امسال، حدود شش هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داشته است. همچنین در ماه خرداد به تنهایی بالغ بر دو هزار و 630 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات پرداختی نصیب بانک گردشگری شده است.

در مقایسه با دیگر بخش ها، تسهیلات پرداختی بیشترین درآمد را نصیب بانک گردشگری کرده است.

بخش کارمزد اما با فاصله زیاد نسبت به تسهیلات، در رده دوم آیتم های درآمدزای بانک گردشگری در بهار امسال قرار دارد. این بانک از محل کارمزد درآمدی حدودا 824 میلیارد تومانی طی سه ماه ابتدایی امسال داشته است.

آیتم بعدی، به درآمدهای حاصل از اوراق بدهی مربوط می شود. در این بخش نیز بانک گردشگری توانسته بیش از 369 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد در سه ماه ابتدایی امسال کسب کند.

از محل سپرده گذاری نیز بانک گردشگری درآمد حدودا هشت میلیارد و 500 میلیون تومانی را در بهار سال جاری به دست آورده است.

در نهایت، درآمد حاصل از سرمایه گذاری های بانک گردشگری در بهار سال جاری نیز بیش از سه میلیارد و 240 میلیون تومان بوده است. مجموع درآمدهای به دست آمده بانک گردشگری در بهار امسال به حدود هفت هزار و 690 میلیارد تومان رسیده است. این بانک در خرداد ماه نیز توانسته بیش از سه هزار و 650 میلیارد تومان درآمد از محل های پنج گانه کسب کند.

بانک گردشگری اما در گزارش خود آخرین وضعیت تسهیلات اعطایی (مخصوص بهار امسال) را اعلام کرده است.

بر این اساس، مبلغ کل تسهیلات اعطایی این بانک در دوره تحت بررسی، حدود 22 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است. در این بین، بیشترین تسهیلات به "مرابحه" با رقم بیش از شش هزار میلیارد تومان احتصاص دارد. در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز بانک گردشگری در دوره تحت بررسی رقم بیش از 484 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

این بانک تسهیلات ارزی پرداخت نکرده، اما در بخش های جعاله و مضاربه، به ترتیب بیش از 405 میلیارد تومان و حدود چهار میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات پرداخته است. در حوزه فروش اقساطی نیز بانک گردشگری بالغ بر هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی طی دوره تحت بررسی داشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین