پنجشنبه 8 شهريور 1403 شمسی /8/29/2024 1:32:17 PM
  • گروه مطلب:| گزارش| مسکن| فارسی|
  • کد مطلب:83176
  • زمان انتشار:چهارشنبه 27 تير 1403-6:27
  • کاربر:
۵ عیب زیان‌ساز سکوهای اینترنتی مسکن چیست؟

سبد «عیوب و نواقص» بازار آنلاین مسکن، ریسک‌های حقوقی و مالی معاملات ملک برای خریداران را افزایش داده است. نسل نوین واسطه‌گری ملکی اگرچه نسبت به واسطه‌های سنتی، برای بازیگران این بازار مزیت تلقی می‌شود، اما درجا زدن خدمات سکوهای اینترنتی مسکن و جای خالی برخی امکانات، استعداد این فضای آنلاین برای شکل‌دهی بازار رقابتی را سرکوب کرده است. 
املاک ممنوعه در بازار آنلاین

فیک‌فروشی، قالب‌کردن پروژه روی خاک به اسم آپارتمان و همچنین عرضه فایل پیش‌فروش در قسمت فروش آن هم بدون رعایت ضوابط قانون پیش‌فروش مسکن از جمله عیوب این بازار است.
نواقص و عیوب بازار آنلاین مسکن –سکوهای اینترنتی عرضه فایل فروش انواع ملک- به دو دلیل کلیدی، رو به افزایش گذاشته و به «سبد ایرادات» تبدیل شده است.

گزارش «دنیای‌اقتصاد» از اشکالات این بازار حاکی است، فایل‌‌هایی که به اسم فروش آپارتمان در برخی سکوهای اینترنتی عرضه می‌شود به خاطر عیوب پنج‌گانه این محیط، «سلامت و امنیت معامله ملکی» برای طرفین را تهدید می‌کند. نوعی «رخوت» از سوی اپراتورها برای «دیدگرفتن از الگوی موفق بازارهای آنلاین ملکی در کشورها» از یکسو و «نابلدی» رگولاتور طی سال‌های گذشته در مواجهه با این بازار رقیب سنتی‌‌ها باعث شده اشکالات به شکل تدریجی به «سبد» تبدیل شود و هم‌‌اکنون، تثبیت هم شده است.

بازار آنلاین، مزیت اولیه برای خریدار و فروشنده ملک دارد و ظرفیت بالقوه برای «رقابتی‌‌شدن بازار فروش» را هم دارد اما عیوب موجود مانع کار شده است.

همراستا با فراگیر شدن خدمات اینترنتی در کشور، سکوهای اینترنتی در بازار مسکن شکل گرفت. ایجاد این سکوها در بازار اجاره و فروش املاک در راستای گسترش خدمات اینترنتی در کشور رقم خورد و طبیعتا مزایای متعددی را نیز برای سه ضلع بازار مسکن یعنی فروشندگان، خریداران و واسطه‌‌ها ایجاد کرد.

تقریبا ۱۵ سال از آغاز به کار اولین پلتفرم‌‌های آنلاین در بازار مسکن کشور می‌‌گذرد؛ در این بازه زمانی این پلتفرم‌‌ها توانسته‌‌اند، به خوبی در بازار مسکن جا باز کرده و درواقع تبدیل به محل اصلی یافتن مشتری در این بازار شوند.

اگرچه سکوهای اینترنتی بازار مسکن توانسته‌‌اند به لحاظ کمی رشد مناسبی داشته باشند و عمده آگهی‌‌های فروش مسکن در کشور را به خود جذب کنند، اما طی سال‌های اخیر همواره به لحاظ عملکردی با اشکالات ریز و درشت مواجه بوده‌‌اند.
نواقص و عیوب بازار آنلاین مسکن –سکوهای اینترنتی عرضه فایل فروش انواع ملک- به دو دلیل کلیدی، رو به افزایش گذاشته و به «سبد ایرادات» تبدیل شده است. گزارش «دنیای‌اقتصاد» از اشکالات این بازار حاکی است، فایل‌‌هایی که به اسم فروش آپارتمان در برخی سکوهای اینترنتی عرضه می‌شود به خاطر عیوب پنج‌گانه این محیط، «سلامت و امنیت معامله ملکی» برای طرفین را تهدید می‌کند.

نوعی «رخوت» از سوی اپراتورها برای «دیدگرفتن از الگوی موفق بازارهای آنلاین ملکی در کشورها» از یکسو و «نابلدی» رگولاتور طی سال‌های گذشته در مواجهه با این بازار رقیب سنتی‌‌ها باعث شده اشکالات به شکل تدریجی به «سبد» تبدیل شود و هم‌‌اکنون، تثبیت هم شده است. بازار آنلاین، مزیت اولیه برای خریدار و فروشنده ملک دارد و ظرفیت بالقوه برای «رقابتی‌‌شدن بازار فروش» را هم دارد اما عیوب موجود مانع کار شده است.

همراستا با فراگیر شدن خدمات اینترنتی در کشور، سکوهای اینترنتی در بازار مسکن شکل گرفت. ایجاد این سکوها در بازار اجاره و فروش املاک در راستای گسترش خدمات اینترنتی در کشور رقم خورد و طبیعتا مزایای متعددی را نیز برای سه ضلع بازار مسکن یعنی فروشندگان، خریداران و واسطه‌‌ها ایجاد کرد. تقریبا ۱۵ سال از آغاز به کار اولین پلتفرم‌‌های آنلاین در بازار مسکن کشور می‌‌گذرد؛ در این بازه زمانی این پلتفرم‌‌ها توانسته‌‌اند، به خوبی در بازار مسکن جا باز کرده و درواقع تبدیل به محل اصلی یافتن مشتری در این بازار شوند.

اگرچه سکوهای اینترنتی بازار مسکن توانسته‌‌اند به لحاظ کمی رشد مناسبی داشته باشند و عمده آگهی‌‌های فروش مسکن در کشور را به خود جذب کنند، اما طی سال‌های اخیر همواره به لحاظ عملکردی با اشکالات ریز و درشت مواجه بوده‌‌اند.
منبع: دنیای اقتصاد



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین