يکشنبه 18 شهريور 1403 شمسی /9/8/2024 3:09:22 AM
آخرین خبرها از روش انتخاب وزیر صمت

کمیسیون تخصصی صنعت در شورای راهبردی انتقال قدرت به دولت چهاردهم، نام ۱۱ نفر را به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت، به دفتر رئیس‌جمهور منتخب ارسال کرد.
۱۱ نفر به پزشکیان معرفی شد

به گزارش "پیریت"، در این کمیسیون، صلاحیت ۷۰ نفر از واجدین شرایط مورد بررسی قرار گرفته که ۵۹ تن از آنان نتوانستند امتیازهای لازم را کسب کنند.

بر اساس این گزارش، "کارنامه عملکردی و اجرایی"، "سوابق تحصیلی" و "ویژگی‌های شخصیتی" سه ملاک مهم برای کمیسیونِ انتخابِ وزیرِ صمت بوده و سوابق تک تک افراد به‌صورت دقیق، بر اساس این ملاک‌ها مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

هر یک از این ۷۰ نفر در کمیسیونِ انتخابِ وزیر صمت، حاضر شده‌ و مورد پرسش‌های دقیق قرار گرفته‌اند و نمرات آنان بر اساسِ مدل‌های ریاضی محاسبه شده و روی نمودار رفته است.

به گزارش "پیریت"، کسب نمره ۷۰ تا ۱۰۰ ملاکِ اصلی برای ارزشیابی افرادِ باصلاحیت بوده که تنها ۱۱ تن از این ۷۰ نفر قادر به کسب نمره ۷۰ تا ۱۰۰ شده‌اند.

 نام این ۱۱ نفر به ترتیب نمره‌ای که کسب کرده‌اند از سوی کمیسیونِ انتخابِ وزیر صمت به دفتر رئیس‌جمهوری منتخب ارسال شده، تا در نهایت یکی از آنان به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود.

در این لیست دو نفر از افراد، زیر ۵۰ سال سن دارند و مابقی بین ۵۰ تا ۶۵ سال عمر کرده‌اند.

آنگونه که "پیریت" مطلع شده در میانِ این ۱۱ نفر به غیر از سه نفر، مابقی، افرادِ نسبتا ناشناخته‌ای هستند که توانسته‌اند در شاخص‌های عملکردی، تحصیلی و شخصیتی نمره لازم را کسب کنند.

نام گزینه نهایی وزیرِ پیشنهادیِ صمت و سایر وزرا، عصرِ روز سه‌شنبه، نهم مردادماه پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین