يکشنبه 25 شهريور 1403 شمسی /9/15/2024 1:38:05 AM
پیریت:

۱. به معاونانِ خود اختیارِ تام داده و به رئیس دفترش دستور دهد که هیچ معاونی از این پس نیاز ندارد در انجام امور، منتظر اجازهِ وزیر و امضای کارتابل از سوی او باشد.
۱۵ پیشنهاد به اتابک

۲. مشورت‌پدیر باشد، روحیه کارِ جمعی را در خود بالا ببرد، از مدیرانِ کاربلد و جسور استفاده کند و زیرِ بارِ مدیرانِ سفارشی نرود.

۳. به معنای واقعی از تشکل‌ها و نمایندگانِ بخشِ خصوصی مشورت بگیرد و با صدورِ بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه آنها را غافلگیر نکند.

۴. درباره خطاهای سیاست‌گذاری در دولت‌های گذشته، همچون چند نرخی بودنِ قیمتِ ارز، ایجاد طرح‌های هشت‌گانه فولاد و تاسیسِ کارخانه‌هایِ استانیِ خودرو بیاندیشد. سیاستگذار و تصمیم‌گیر باشد و با اعتماد به نفس خود را متولی صنعت، معدن و تجارت بداند و با ادبیاتِ فعالانِ این بخش آشنا شود.

۵. تا می‌می‌تواند از مدیرانِ توانمند استفاده کند و اگر مدیرانی از خود تواناتر دید، نسبت به آنان حسادت نورزد.

۶. به بروکراسی و حکومت بروکرات‌ها پایان داده و با بکارگیری تکنوکرات‌ها، تکنوکراسی را نهادینه کند.

۷. سرمایه‌گذارانِ بخش خصوصی را به‌حضور بپذیرد یا به دیدارشان برود و به آنها بگوید من چه کنم تا شما بتوانید بیشتر تولیدِ ثروت کرده و اشتغال‌زایی را بالا ببرید.

۸. زیر بارِ خواسته‌هایِ غیرِ ملی و غیرِ اقتصادیِ قومیتی، محلی، سیاسی و فشار نمایندگان مجلس نرود و به آنها بگوید دولت دیگر نمی‌خواهد کارخانه بسازد و فقط قصد دارد نظارت کرده و زیرساخت‌ها را ایجاد کند.

۹. درباره خودرو کمتر سخن بگوید و در سیاه‌چاله این صنعت گرفتار نشود و نگذارد وزارت صمت به وزارتِ قیمت‌گذاری خودرو و سرکوبگر بازار آزاد تبدیل شود.

۱۰. آنگونه که در جلسه رای اعتماد خود وعده داده به‌دنبال دیپلماسی صنعتی و قانع کردن حاکمیت برای کار کردن با بزرگان دنیا و گرفتن شرکای تجاری بین‌المللی گام بردارد.

۱۱. به‌معنایِ واقعی وزیر باشد هم در حوزه تخصصیِ صمت هم به عنوانِ عضوی از هیات دولت که حق رای دارد، درکی از سیاست، جامعه، فرهنگ و هنر را داشته باشد.

۱۲. وقت خود را در جلسات شورای‌عالی اشتغال و ستاد تنظیم بازار تلف نکند.

۱۳. از گذشتگان عبرت بگیرد و بداند که فرصت کم است. درباره حکمرانی خوب بیاندیشد نه اینکه در جزئی‌ترین امور دخالت کرده و خود محور باشد.

۱۴. عشقِ دوربین نباشد و بپذیرد که هنوز در بخش تولید و تجارت تازه‌کار است و بهتر است برای مدتی سکوت را پیشه کند.

۱۵. به تقویتِ بدنهِ کارشناسیِ وزارت صمت بها دهد و متوجه باشد در مجموعه این وزارتخانه افرادِ لایقی برای گرفتن پست‌ها وجود دارند و نیاز نیست یارِ قَرضی از سایر نهادها بگیرد.

پی‌نوشت: "پیریت" pirit، نام یک کانیِ معدنیست که شباهتِ زیادی به طلا دارد اما طلا نیست. اهلِ فن به آن "طلایِ بی‌خردان" می‌گویند. با چنین فلسفه‌ای که در نهادِ "پیریت" نهفته است، در این رسانه، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایِ نابخردانه را مورد نقد قرار می‌دهیم.

🅿️ پیریت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/DD6IO2LRhyY6MLzAgU6K45

تلگرام:
https://t.me/piritchannel

اینستاگرام:
Instagram.com/piritchannel

🅿️ پیریت؛ رسانه‌ای برای خردمندان



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین