دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 10:30:39 PM
پیریت:

۱. از او بخواهیم مقاله "داستان ناترازی‌ها" به قلم دکتر مسعود نیلی (لینک مقاله https://t.me/masoudnili/280 در تلگرام دکتر نیلی) و مقاله "در حکمرانی مطلوب، افکار جدید مهم هستند یا افراد جدید؟" به قلم دکتر محمود سریع‌القلم (لینک مقاله https://t.me/sariolghalam/278 در تلگرام دکتر سریع‌القلم) را با دقت مطالعه کند، درباره آن بیاندیشد و به‌مشورت با اعضای دولت بپردازد.
چگونه می‌توان به وزیر صمت کمک کرد؟

۲. از او بخواهیم بدون و حب و بغض از معاونان و مدیرانِ کاربلد و مجرب و با انگیزه استفاده کرده و هرچه سریع‌تر تیمی قوی در ستاد وزارتخانه برای حل مشکلات تولید و تجارت تشکیل دهد.

۳. از او بخواهیم که معاونِ کل یا قائم مقام برای سه بخش صنایع، معادن و بازرگانی معرفی کند.

۴. از او بخواهیم تا ایدرو و ایمیدرو را بورسی کرده و سهام این دو سازمان را در بازارِ سرمایه عرضه کند نه سهام شرکت‌های تابعه‌شان را. در این صورت این دو سازمان قادر خواهند بود بر اساس قانون تجارت به فعالیت خود ادامه داده و از خطر بی‌ماموریتی و انحلال در امان بمانند.

۵. از او بخواهیم بر آخرین آمار تولید و تجارت مسلط شود و وضعیت تولید را تا ۶ ماه آینده پیش‌بینی کند.

۶. از او بخواهیم گزارشی از آخرین وضعیت تولید در شهرک‌های صنعتی درخواست کرده و اثر قطعی برق در تولیدِ انواعِ کالاهای صنایع کوچک و متوسط را کالبدشکافی کند و آگاه شود این صنایع تا چه زمان قادرند قفسه سوپرمارکت‌ها را پر کنند.

۷. به او بگوییم هم‌اکنون در قفسه سوپر مارکت‌ها پوشاکِ بچه کمیاب شده و ممکن است این کمیابی به کالاهای دیگر سرایت کند و از او بخواهیم تا مدبرانه و آگاهانه با موضوع کاهش تولید انواع کالاها به دلیل قطعی برق برخورد کند و از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی کند تا غافلگیر نشود.

۸. به او یادآوری کنیم که دورانِ ماهِ عسل دولت کوتاه است و از او بخواهیم دولتمرد باشد، سیاست‌گذاری‌ کند، به‌موقع تصمیم‌ بگیرد، گزارش‌های کارشناسی را بخواند و وقت خود و دولت را با سفرهای بی‌دستاورد تلف نکند.

۹. از او بخواهیم تفویض اختیار کند، پشت مدیرانش بایستد، در دولت برای رونق تولید چانه‌زنی کند و امتیاز بگیرد.

۱۰. از او بخواهیم منافع ملی را در یک خط توضیح دهد.

۱۱. از او بخواهیم تا برای مسلط شدن بر بخش تولید و تجارت، چالش‌های کلانِ فرا بخشی، مشکلات درون بخشی و مسائل تخصصیِ بخش را بداند، تجزیه و تحلیل کند و راهکار ارائه دهد.

۱۲. از او بخواهیم که در قیمت‌گذاری کالاهای صنعتی و معدنی دخالت نکند و آن را به بازار آزاد یا بورس کالا واگذارد.

۱۳. از او بخواهیم به‌شدت روی خدمات پس از فروش حساس باشد.

۱۴. از او بخواهیم از تولید انحصار شکنی کند و با ابزار رقابت کیفیت کالاهای ساخت داخل را بالا ببرد.

۱۵. از او بخواهیم مشورت‌پذیر باشد و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را احیا کرده و از ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی برای برون رفت از مشکلات استفاده کند. همچنین شورایی از کوشندگان بخش خصوصی و تشکل‌ها را تشکیل داده و هر هفته با آنان نشست داشته باشد.

۱۶. از او بخواهیم در ۱۰ بند مشکلات تولید را استخراج کرده و برای رفع آن در دولت پیگیر باشد.

۱۷. از او بخواهیم بر برنامه‌ها و اسنادِ بالادستی نظام اشراف پیدا کرده و در جهت اجرای آن کوشا باشد.

۱۸. از او بخواهیم وزیر باشد نه مدیرعامل.

۱۹. از او بخواهیم لیستی از پروژه‌های نیمه‌تمام را آماده کرده و آنها را اولویت بندی کند.

۲۰. از او بخواهیم برنامه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای حل مشکلاتِ ناترازی در انرژی همچون تامین آب و برق و گاز ارائه دهد.

پی‌نوشت: "پیریت" pirit، نام یک کانیِ معدنیست که شباهتِ زیادی به طلا دارد اما طلا نیست. اهلِ فن به آن "طلایِ بی‌خردان" می‌گویند. با چنین فلسفه‌ای که در نهادِ "پیریت" نهفته است، در این رسانه، سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایِ نابخردانه را مورد نقد قرار می‌دهیم.

🅿️ پیریت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/DD6IO2LRhyY6MLzAgU6K45

تلگرام:
https://t.me/piritchannel

اینستاگرام:
Instagram.com/piritchannel

🅿️ پیریت؛ رسانه‌ای برای خردمندان



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین