جمعه 6 مهر 1403 شمسی /9/27/2024 3:43:15 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:84915
  • زمان انتشار:چهارشنبه 4 مهر 1403-23:16
  • کاربر:
پذیره‌نویسی ETF جدید فرابورسی در روز نخست به پایان رسید؛

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کارآمد با استقبال سرمایه‌گذاران در همان روز اول به پایان رسید.
استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی از صندوق «کارآمد»

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، علی جبل عاملی قائم‌مقام گروه مالی کارآمد در آیین اهدای لوح صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت کارآمد، هدف از راه‌اندازی این صندوق را تکمیل سبد خدمات دانست و گفت: «کارآمد» اولین ETF این گروه مالی است.
وی با اشاره به اینکه شرکت سبدگردان کارآمد در حال حاضر دو صندوق درآمد ثابت، یک صندوق سهامی و یک صندوق بازارگردانی را مدیریت می‌کند، عنوان کرد: گروه مالی کارآمد در تلاش برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌ها است و در همین راستا احتیاج به توانگری مالی و تکمیل سبد خدمات دارد.

به گفته وی این مجموعه در سال گذشته بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تأمین مالی انجام داده است و پیش‌بینی می‌شود امسال هم تأمین مالی بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومانی را محقق کند.
جبل عاملی استقبال خوب بازار از پذیره‌نویسی این صندوق را موردتوجه قرارداد و گفت: در ۵ دقیقه آغاز معاملات، شاهد تکمیل ظرفیت ۵۰۰ میلیارد تومانی اولیه بودیم و پس از آن با دریافت مجوز افزایش سقف توانستیم سقف صندوق را تا عدد هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که در همان روز اول پذیره‌نویسی این عدد تکمیل شد.

قائم‌مقام گروه مالی کارآمد با تأکید بر اینکه «کارآمد» با مدیریتی حرفه‌ای و قوانین و مجوزهای صندوق‌های درآمد ثابت، منافع حداکثری سرمایه‌گذاران را حفظ و بازده مورد انتظار آن‌ها را تأمین خواهد کرد، گفت: یکی از موارد بسیار مهم در این صندوق موضوع نقدشوندگی است که به خوبی مدیریت خواهد شد؛ بنابراین سرمایه‌گذاران از نقدشوندگی واحدهای «کارآمد» در شرایط مختلف بازار آسوده خاطر باشند.

وی همچنین به استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی از این پذیره‌نویسی اشاره کرد و افزود: در این پذیره‌نویسی ۵۴ سرمایه‌گذار حقوقی و نزدیک به ۴۹۰۰ سرمایه‌گذار حقیقی شرکت کردند و در حال حاضر سه سرمایه‌گذار حقیقی در فهرست سهامداران عمده قرار دارند.

بر اساس این گزارش، مؤسسین این صندوق شرکت سرمایه‌گذاری آرمان گستر پاریز، گروه مالی پیشگامان کارآمد، سبدگردان کارآمد و کارگزاری کارآمد هستند. همچنین شرکت سبدگردان کارآمد مدیریت صندوق را بر عهده دارد و بازارگردانی این صندوق هم بر عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی الگوریتم سرآمد بازار است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین