چهارشنبه 2 آبان 1403 شمسی /10/23/2024 3:59:33 PM
در حاشیه جلسه دولت

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تامین گوشت قرمز مشکلی نداریم، ادامه داد: نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، هیچ مشکلی نداریم. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار برای کشتار در کشور داریم.
نوری‌قزلجه: نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، مشکلی نداریم

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، غلامرضا نوری‌قزلجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک با کشورهای آفریقایی را بعد از ۱۶ سال وقفه با کشور تانزانیا برگزار کردیم.

وی ادامه داد: ۱۱ قرارداد و تفاهمنامه امضاء شد. بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها از سوی نمایندگان بخش خصوصی حاضر در هیات همراه منعقد شد. طبق اسناد امضاء شده توافق شد لغو روادید و تسهیل صدور روادید برای بازرگانان هر دو کشور انجام شود، همچنین سفارت تانزانیا در ایران تاسیس می‌شود. علت امضای قرارداد با تانزانیا این بود که ۷-۸ کشور آفریقایی برای ارتباط با دنیا باید از دروازه این کشور عبور کنند به همین دلیل این کشور را در اولویت توافقات‌مان قرار دادیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تامین گوشت قرمز مشکلی نداریم، ادامه داد: نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، هیچ مشکلی نداریم. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار برای کشتار در کشور داریم.

نوری قزلجه با اشاره به وضعیت تولید کالاهای اساسی و استراتژیک گفت: روند منظم تامین ارز و روند عادی تامین کالاهای اساسی در جریان است. در برخی اقلام مثل گندم تولید به اندازه کافی است و بقیه محصولات نیز تامین می‌شود. ذخایر استراتژیک کشور بیش از مصوبات است و بازار هم از آرامش متعادلی در این محصولات برخوردار است.

نوری قزلجه ادامه داد: توزیع گوشت یارانه‌ای در فروشگاه‌ها متوقف نشده است، البته در بخش حمل هوایی وقفه‌ای داشتیم که آن هم از طریق انتقال زمینی جبران می‌شود تا کمبودی در بازار احساس نشود. از روز اول توزیع، پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال کمبود در بازار انجام شده بود اما وقفه چند روزه اصولا نباید کمبودی در بازار مصرف به وجود آورد. قیمت گوشت ممکن است به دلیل همین جابه‌جایی از هوایی به زمینی به صورت جزیی تغییر  کند که تلاش می‌کنیم این اتفاق در بخش خرده‌فروشی نیفتد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین