شنبه 5 آبان 1403 شمسی /10/26/2024 9:49:37 PM
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرایط مطلوب بنادر تضمین کننده تجارت خارجی کشور است، زیرا اگر یک بندر تداوم کسب و کار نداشته باشد، تجارت خارجی کشور با مشکل مواجه می‌شود.
شرایط مطلوب بنادر ایران تضمین‌کننده تجارت خارجی کشور است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، علی اکبر صفایی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و قدردانی از تلاش‌های همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: اوایل دهه ۸۰ تصمیم بسیار خوبی توسط ستاد کل نیروهای مسلح در مورد توسعه حوزه پدافند غیرعامل گرفته و این موضوع باعث شد تا یک سازمان تخصصی در سطح کشور در حوزه پدافند غیرعامل، فعالیت خود را آغاز کند، دستورالعمل‌ها و مواردی که باید در حوزه پدافند غیرعامل شکل گیرد، تعریف شد و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف شدند یک مدیریت که مستقیماً زیر نظر دستگاه بالادستی قرار دارد، فعالیت کند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از همان اوایل دهه ۸۰، اقدامات خود را در حوزه پدافند غیرعامل شکل داد و توانست فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم که در دستور کار این سازمان قرار دارد، لحاظ شدن پیوست مطالعات پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به اینکه متولی ساخت بنادر داخل کشور به شمار می‌رود و بنادر از پروژه‌های عظیم و کلان کشور هستند، همچنین با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت خارجی کشور از طریق حمل‌ونقل دریایی صورت می‌گیرد، بنابراین باید حتماً در زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر، پیوست مطالعاتی پدافند غیرعامل دیده شود.

صفایی با اشاره به اینکه این اقدام بسیار خوب ستاد کل نیروهای مسلح باعث شد تا سازمان بنادر و دریانوردی نیز در تمامی پروژه‌های زیربنایی بزرگ و حتی پروژه‌های روبنایی که از طریق این سازمان یا بخش خصوصی انجام می‌شود، پیوست مطالعات پدافند غیرعامل را لحاظ کند، گفت: این رویه باعث شد تا تمامی زیرساخت‌های بنادر کشور به سیاست‌گذاری، اقدامات اجرایی و نظامات محسوس پدافند غیرعامل مجهز شوند تا بتوانیم در شرایط ریسک‌پذیر و بحران‌ها به بهترین شکل ممکن شرایط کسب و کار را پیش ببریم؛ این مسئله بسیار مهمی بود که انجام شده و در حال انجام است.

تداوم کسب و کار اهمیت بسیار بالایی در حوزه پدافند غیرعامل دارد

وی افزود: دیگر موضوع مهم مورد اشاره در حوزه پدافند غیرعامل که اهمیت بسیار بالایی دارد، تداوم کسب و کار است؛ یعنی باید بتوانیم در بخش نرم‌افزاری و روبنایی و سایر موضوعات، فعالیت‌ها را به گونه‌ای پیش ببریم که تهدیدها نتوانند کسب و کار کشور را به مخاطره بیندازد و به آن لطمه بزنند.

شرایط مطلوب بنادر تضمین کننده تجارت خارجی کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط مطلوب بنادر تضمین کننده تجارت خارجی کشور است، اظهار کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر یک بندر تداوم کسب و کار نداشته باشد، یعنی تجارت خارجی کشور با مشکل مواجه می‌شود و واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ با معضل مواجه خواهد شد و در واقع یک بحران ملی، پیش می‌آید.

صفایی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات مطلوبی از سوی سازمان پدافند غیرعامل، همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند غیرعامل، مجموعه اجرایی سازمان، حوزه فاوا سازمان و… شکل گرفت و همگی دست به دست هم دادند تا سازمان بنادر در بسیاری از بخش‌ها به ویژه بخش‌های حساس کانتینری، نفتی و کالاهای اساسی در حوزه زیربنایی فعالیت‌ها را به خوبی پیش ببرد و شاهد تداوم مطلوب شرایط کسب و کار باشیم، مسئله‌ای که تضمین کننده آن است که در شرایط بحران، تداوم کسب و کار خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در حوزه پدافند غیرعامل و بخش‌های خصوصی همکار، سازمان بنادر و دریانوردی ه



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین