به گزارش اقتصادنامه، مهدی شکریزاده در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی، با اشاره به اهمیت رضایت مشتری در دنیای کسبوکار بیان کرد: رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست هر کسبوکاری است. این عامل مستقیما بر میزان سودآوری و رشد یک کسبوکار تاثیر میگذارد. برای دستیابی به رضایت واقعی مشتریان، باید همیشه فراتر از انتظار آنها عمل کنیم. این امر بدون خلاقیت و نوآوری ممکن نیست. توجه به رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود آن، برای ایجاد مشتریان وفاداری که سفیران برند شرکت محسوب میشوند، امری حیاتی است.
وی با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات بهموقع و باکیفیت، افزود: خدمات مطلوب، میتواند قلب و جان مشتریان را تسخیر کرده و برند شرکت را از دیگران متمایز کند. بنابراین، ما در شرکت فولاد هرمزگان به کیفیت محصولات و خدمات خود توجه ویژهای داریم. هدف ما این است که با بررسی مستمر رضایت مشتری، نهتنها به ارتقای این رضایت کمک کنیم، بلکه تعالی در عملیات و بهبود مداوم کیفیت محصولات را نیز دنبال کنیم.
هزینه حفظ مشتری کمتر از جذب مشتری جدید
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به ارزش اقتصادی مشتریان وفادار خاطرنشان کرد: مطالعات نشان میدهند که مشتریان وفادار، بهطور متوسط تا ۱۰ برابر خرید اولیه خود، برای کسبوکار ارزش ایجاد میکنند. همچنین، هزینه جذب یک مشتری جدید تقریبا ۶ تا ۷ برابر هزینهای است که برای حفظ یک مشتری موجود صرف میشود. این موضوع اهمیت حفظ مشتریان را بیش از پیش روشن میسازد.
شکریزاده ادامه داد: فرایند جذب مشتریان جدید نه تنها هزینهبرتر است، بلکه بهمراتب دشوارتر نیز خواهد بود. از این رو، در مدیریت خدمات مشتری باید به این نکته توجه کنیم و بهترین رسیدگی ممکن را به مشتریان خود داشته باشیم. برای کسب رضایت مشتری در فولاد هرمزگان، اقدامات ویژهای انجام دادهایم تا وفاداری مشتریان را تقویت و آنها را به شرکای تجاری بلندمدت خود تبدیل کنیم.
مشتریمحوری در فولاد هرمزگان؛ کلید جلب اعتماد
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مشتریمحوری اشاره کرد و گفت: توجه به گرایش مشتریان، نشاندهنده اهمیت و توجه ما به نیازها و انتظارات آنان است. تحقیقات نشان میدهد که شرکتهایی که به این فاکتور اهمیت میدهند، ۸۶ درصد بیشتر از دیگران در ایجاد حس اعتماد میان شرکت و مشتری موفق هستند. اگر توجه به خواستههای مشتریان را در اولویت برنامههای خود قرار دهیم، آنها اشتیاق بیشتری به محصولات ما پیدا خواهند کرد و این اعتماد، سودآوری قابلتوجهی را برای شرکت به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه تاکید کرد: برای جلب اعتماد مشتریان، باید با صداقت کامل، محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی و به آنها در تصمیمگیری صحیح کمک کنیم. فروش اجباری محصولات تنها یک عامل منفی در برقراری ارتباط با مشتری خواهد بود و با رویکرد مشتریمحوری در تضاد است.
وفاداری مشتری؛ سفیری برای برند
شکریزاده با اشاره به نقش مهم مشتریان وفادار در گسترش کسبوکار تصریح: مشتری وفادار نهتنها نماینده برند ما میشود، بلکه میتواند محصولات ما را به دیگر مشتریان و همکاران خود معرفی و مشتریان جدیدی را برای ما جذب کند. این موضوع علاوه بر تاثیر مثبت بر شهرت و محبوبیت برند، سودآوری بالایی را نیز برای شرکت تضمین میکند.
شکریزاده در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت نگاه بلندمدت به مشتریمداری عنوان کرد: در فولاد هرمزگان، توجه به نیازهای مشتریان و تلاش برای جلب رضایت آنها نه یک استراتژی موقت، بلکه یک رویکرد پایدار است. ما با باور به ارزش مشتریان وفادار، همواره در تلاش هستیم تا خدمات و محصولاتی باکیفیتتر ارائه دهیم و جایگاه خود را در صنعت فولاد کشور تقویت کنیم.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست