به گزارش اقتصادنامه، یوسف الهی شکیب با اشاره به نقش صنعت خودرو در توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته، گفت: شرکتهایی مانند کیا موتورز و هیوندای در کره جنوبی، طلیعهدار توسعه این کشور بودند. این موضوع نشان میدهد که صنعت خودرو بهعنوان یک صنعت پیشران، میتواند محور توسعه اقتصادی باشد، اما الگوهای مدیریتی ما در ایران در این زمینه شکست خورده است و هیچ بررسی کارشناسی جدی نیز برای رفع این مشکلات انجام نشده است.
وی با تاکید بر اهمیت واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی که بزرگترین سهامدار این شرکت در سالهای متمادی بوده، گفت: بهترین و بیشترین منابع توسعه در اختیار بخش خصوصی است. اتفاق مهمی که اخیرا رخ داد، واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی بود که بزرگترین سهامدار اینشرکت است. اگرچه در ابتدا مقاومتهایی وجود داشت که باعث تاخیر در این فرایند شد، اما اکنون فرصتی تاریخی برای نجات این شرکت ایجاد شده است.
رییس هیاتمدیره ایرانخودرو با اشاره به تاثیرات مثبت این واگذاری بر اقتصاد کشور، افزود: پس از این اتفاق، نمادهای اقتصادی کشور از جمله بورس، حال بهتری پیدا کردند. این نشان میدهد که بخش خصوصی قدرتمند میتواند نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی ایفا کند. ما اکنون در نقطهای قرار داریم که فرصتی تاریخی برای نجات ایرانخودرو و بهتبع آن، اقتصاد کشور ایجاد شده است.
الهی شکیب با بیان اینکه صنعت خودرو، بزرگترین صنعت و محرک اقتصاد کشور است، گفت: واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی بزرگترین سهامدار این شرکت و تلاش برای موفقیت آن یک وظیفه ملی است و همه باید دستدردست هم دهیم تا از این بنبست خارج شویم. رونق تولید نهتنها برای ایرانخودرو، بلکه برای کل کشور منافع عظیمی به همراه خواهد داشت.
وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری همهجانبه برای موفقیت این فرایند، گفت: این واگذاری یک گام مهم در مسیر توسعه اقتصادی کشور است و همه ما مسوولیت داریم تا با همکاری و تلاش، این فرصت تاریخی را بهخوبی مدیریت کنیم و صنعت خودرو را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست